סעיד אבו סרארי (37) מיפו, שרצח את אחותו הודא כחיל לפני ארבע שנים, נשלח למאסר עולם. כך נקבע בגזר הדין של אבו סרארי שניתן היום (א') בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "נכון טעיתי, אבל קיפחתם אותי. לא התכוונתי להרוג את אחותי", אמר הרוצח לשופטים לפני שניתן עונשו בעוד אביו נמצא באולם.
האח הוסיף: "הכול קרה באופן ספונטני. לא חשבתי להרוג אותה. נתתם לי עונש כבד מדי, עברתי בחיים דברים קשים".
3 צפייה בגלריה
 גזר דין לסעיד אבו סרארי הנאשם ברצח אחותו הודא כחיל
 גזר דין לסעיד אבו סרארי הנאשם ברצח אחותו הודא כחיל
"הכול קרה באופן ספונטני". אבו סרארי בבית המשפט, היום
(צילום: גלעד מורג)
לפי כתב האישום שהוביל להרשעה בתחילת החודש, אבו סרארי ואחותו, בת 37 במותה, התגוררו עם הוריהם ברחוב ציונה תג'ר ביפו. ב-25 באוקטובר 2016 פנה האח אל אביו ושאל היכן מסתובבת אחותו, תהה מדוע לא חזרה לדירה והביע מורת רוח מהתנהגותה.
כשחזרה לבית התפתח ויכוח בינה לבין אביה, שבמהלכו סטר האב לבתו. בעקבות הוויכוח, כך לפי האישום, החליט האח לרצוח את אחותו. הוא נטל סכין, נכנס לחדרה בעת שישבה על המיטה, ודקר אותה מספר רב של פעמים – שבע דקירות בגב, ועוד דקירות נוספות עד שנפלה ארצה. גם כשהייתה שרועה על הרצפה הוא המשיך לדקור אותה שלוש פעמים בחזה. מותה נגרם כתוצאה מאיבוד דם, לאחר שאחת הדקירות חדרה לאבי העורקים.
לאחר המעשה נטל הנאשם את הסכין ונמלט, במנוסתו החליף בגדים, ואז השליך את הסכין ואת בגדיו המגואלים בדם. האח, בעל עבר פלילי שכולל עבירות אלימות, רכוש וסמים, הכחיש בחקירתו את ביצוע המעשה וטען כי היה בעת האירוע במסגד. הוא סירב לשתף פעולה עם שאלות החוקרים או להתייחס לממצאים מפלילים שהוטחו בו, והקפיד לשמור על שתיקה. במקביל, החוקרים גבו הודאה מהאימאם במסגד שטען כי לא ראה את הנאשם באותו היום.
3 צפייה בגלריה
המנוחה הודא כחיל
המנוחה הודא כחיל
המנוחה הודא כחיל
שלושת שופטי בית המשפט המחוזי - רענן בן יוסף, אברהם היימן ואירית קלמן-ברום, קבעו כי הרצח האכזרי אירע בעקבות סירובה של המנוחה לחזור לגרוש שלה. השופט בן יוסף הזכיר שאבו סרארי הורשע לפי החוק הישן של עבירות המתה: "על פי הדין טרם תיקון חוק עבירות ההמתה, העונש הוא אחד שאותו חייב בית המשפט להטיל והוא מאסר עולם, וזה העונש שאנו מטילים על הנאשם".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביפו ב-2016
זירת הרצח ביפו ב-2016
זירת הרצח ביפו ב-2016
(צילום: מוטי קמחי)
"קיבלנו את גזר הדין שהיה ברור על פי החוק לאור תוצאותיה של הכרעת הדין", אמר הסנגור עו"ד עופר אשכנזי מהסנגוריה הציבורית. "אנו סבורים שהכרעת הדין הייתה שגויה, בעיקר בכל הנוגע ליסוד הנפשי של הנאשם. בכוונתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון".
התובעת עו"ד איריס פמיליה-פוגל מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה לפני מתן הדין כי היא מבקשת לפסוק פיצוי כספי לקרוביה של המנוחה, אולם בית המשפט דחה את הבקשה. לדברי עו"ד פמיליה-פוגל, "דמה של הודא זועק מן האדמה. הורי המנוחה לא מעוניינים בפיצוי, רצונם להיטיב עם הנאשם. אחותו של הנאשם גם לא רוצה פיצוי כי אמרה 'הכסף ישיב לי את הודא?'
"נשארו ארבעה ילדים יתומים של הודא כחיל, קולם לא נשמע ולא עלה במשפט. היה לנו קשה לאתר את הילדים, שניים מהם בגירים. הבת אמרה לי שלצד החיסרון הגדול באמה הם עדיין אוהבים את הנאשם, אבל אנחנו מבקשים פיצוי מקסימלי הקבוע בחוק 258 אלף שקלים לצד העונש של מאסר עולם".