2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ברזיליה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ברזיליה
נתניהו ונשיא הונדורס
(צילום: רויטרס)
הונדורס תפתח עוד לפני סוף השנה שגרירות בירושלים וישראל תפתח מחדש את השגרירות שלה בטגוסיגלפה, בירת הונדורס. כך סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס בשיחת טלפון שקיימו אמש (א').
הרננדס צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה עתה קיימתי שיחה עם נתניהו. כדי לחזק את הברית האסטרטגית הסכמנו לפתוח שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים בהתאמה. אנו מקווים לנקוט בצעדים היסטוריים אלה עוד לפני סוף השנה, ככל שהמגפה תאפשר זאת".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא הונדורס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא הונדורס
פתיחת משרד הסחר בירושלים לפני כשנה
(צילום: EPA)
לפני כחודש חנך שר החוץ גבי אשכנזי במפגש וירטואלי עם מקבילו ליסנדרו רוסאלס ובמעמד הנשיא הרננדס את המשרד לשיתוף פעולה של ישראל בהונדורס. המשרד הישראלי בהונדורס יתמקד בקידום פרויקטים משותפים בתחומי הכלכלה והפיתוח. המשרד בהונדורס נחנך לאחר שהונדורס הכירה בירושלים כבירת ישראל ופתחה לפני כשנה משרד סחר בירושלים.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הנשיא הרננדס בירך את ראש הממשלה נתניהו על הסכמי השלום ההיסטוריים 'הסכמי אברהם', כחלק ממהפך השלום שעובר האזור, ושלח ברכות חמות לרגל ראש השנה". ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו "לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מהונדורס וחזר על מחויבותה של ארצו לחיזוק השותפות באמצעות פיתוח, שיתוף פעולה, תיירות, השקעות, טכנולוגיה, חקלאות, חינוך ומסחר".
לשכת ראש הממשלה ציינה בהודעתה את ההתחממות ביחסים בין ישראל להונדורס בשנים האחרונות - בין היתר הצבעתה נגד החלטת האו"ם לגנות את ארצות הברית על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.
"היום, כשדגליהן מתנוססים בערי הבירה של שתי המדינות, ישראל והונדורס מבקשות להצהיר על כוונתן להשלים את תכנית הפעולה לפני סוף השנה הנוכחית, עם פתיחה הדדית וחנוכת השגרירויות שלהן בבירות הלאומיות, טגוסיגלפה וירושלים", נכתב.