1 צפייה בגלריה
יונתן אוריך עופר גולן
יונתן אוריך עופר גולן
יונתן אוריך ועופר גולן
(צילום: יואב דודקביץ')
פרקליטות המדינה פנתה לאחרונה לבית המשפט העליון בבקשה חריגה לקבל החלטה או פסק דין בסוגיית חוקיות החיפוש בטלפונים הניידים של דוברי ראש הממשלה בנימין נתניהו – כחלק מפרשת החשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. ארבעת המעורבים הם יועץ ראש הממשלה עופר גולן, וכן יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן.
הפרקליטות ציינה כי החקירה עדיין מתנהלת, והיא תלויה לחלוטין בעריכת חיפוש ממוקד בניידים, אלא שזה מתעכב כל עוד העליון לא הכריע בסוגיית החוקיות. לדברי נציגי הפרקליטות, הדיון האחרון בנושא התקיים לפני חמישה חודשים, והם מבקשים שהעליון יכריע בסוגייה, או למעשה יזדרז בטיפול בה. אם לא תתקבל הכרעה, החודש תידרש הפרקליטות לבקש שוב להאריך את האישור לתפיסת הניידים.
פרשת הניידים של דוברי נתניהו מתנהלת כבר תקופה ארוכה ועברה ערכאות רבות. הנושא כבר הגיע בעבר לפתחו של בית המשפט העליון, שהחזיר אותו לערכאות נמוכות יותר.
בפברואר אישר המחוזי בתל אביב חיפוש ממוקד בניידים, אולם אז הגישו דוברי ראש הממשלה בקשת רשות ערעור בעליון בנושא. גם הסנגוריה הציבורית הצטרפה להליך מכיוון שהוא עשוי להיות עקרוני.

הסנגורים של דוברי ראש הממשלה ענו לעליון בתגובה לבקשת הפרקליטות: "חבל שהיא תולה את אי-קידום החקירה באחרים. הפרקליטות היא שפעלה פעם אחר פעם בניגוד להוראות החוק, הפסיקה והנחיותיה שלה - כשחדרה באופן שיטתי שלא כדין, ללא צו שיפוטי, הסמכה מדעת וללא חתימה על טופס לחמישה ניידים לפחות. הרצון להרחיב את החקירה בניסיון לאתר חשודים נוספים לא יכול להסביר וממילא לא מצדיק מדוע לא השלימה את החקירה בעניינם".
באוגוסט 2019, בזמן מערכת בחירות, עברה מכונית מצוידת ברמקולים ליד ביתו של פילבר בפתח תקווה, ומתוכה נשמעו קריאות על היותו עד מדינה: "פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך? מומו, השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד".
המשטרה פתחה בחקירה והגיעה למסקנה שהמכונית קשורה לבכירים ביותר בקמפיין הליכוד. בעקבות כך נפתחה חקירה פלילית בחשד למעורבות בהטרדת עד נגד ארבעת המעורבים –גולן, אוריך, שלום וישראל איינהורן.