שרי הממשלה אישרו אחר הצהריים (ו'), רגע לפני כניסת השבת, את ההגבלות על התחבורה הציבורית אל ומחוץ לעיר ירושלים ממוצאי השבת ועד יום ראשון בלילה - בניסיון לסתום את הפרצה שיצרה ההחלטה שלא לקיים את הסגר הלילי גם בלילה שבין ראשון לשני, אז חוגגים בבירה את שושן פורים. בחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים.
1 צפייה בגלריה
אכיפה משטרתית באוטובוסים בירושלים
אכיפה משטרתית באוטובוסים בירושלים
מחסום בירושלים, ארכיון. מנסים לסתום את הפרצה
(צילום: אלי מנדלבאום)
במסגרת ההגבלות שאושרו כעת, ממחר בשעה 18:00 ועד בחצות שבין ראשון לשני תיאסר תנועת הסעות מאורגנות לירושלים וממנה. כמו כן תנועת התחבורה הציבורית הבינעירונית לירושלים וממנה תופסק לחלוטין בפרק זמן זה. כמו כן, לא יפעל קו הרכבת לירושלים.
הקנס למפעיל הסעה בניגוד לתקנות יהיה בגובה של 5,000 שקלים. במשרד התחבורה מסרו כי מטרת הצעדים היא "למנוע התקהלויות צפויות סביב אירועי החג בירושלים והחשש כי אירועים אלה עלולים להוות מקור הדבקה המוני".

במסגרת ההחלטה, הוחרגו הסעות של עובדים למקום העבודה או למוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה בחוק. כמו כן, יותרו ביום ראשון היסעים מיוחדים של צה"ל ומשרד הביטחון, לצורך הסעת חיילים לירושלים וממנה.
התחבורה הציבורית העירונית בירושלים תמשיך לפעול כבשאר הארץ, במתכונת רגילה ובתפוסה של 75%. הנוסעים מתבקשים להתעדכן בשינויים הצפויים במוקד השירות הטלפוני של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית 8787* ובמוקדי השירות של המפעילים.