לימודים בכל הישובים הכתומים, לא רק ה"גבוליים", והקלות לתלמידי י"א-י"ב שחוסנו גם ביישובים אדומים. בצל הקריאות לפתיחה מלאה של מערכת החינוך ונתוני התחלואה המעודדים יחסית, קבינט הקורונה אישר אמש (ד') הקלות נוספות לתלמידים.
ממשרד הבריאות נמסר כי בעקבות שיפור במדדי תחלואת הקורונה, "ומתוך רצון לאפשר ליותר תלמידים לחזור לשגרת לימודים", סוכם בדיון שנערך הבוקר כי כל היישובים שצבעם כתום יוכלו לפתוח את הלימודים. עד כה לימודים בכיתות בבתי ספר ובגנים התאפשרו ביישובים כתומים רק אם היו "גבוליים" - עם שיעור המתחסנים גבוה וציון הרמזור שלהם נמוך מ-7.
2 צפייה בגלריה
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
הקלות נוספות לתלמידים. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי )
ההחלטה לאפשר לימודים בכל היישובים הכתומים תיכנס לפועל באופן מיידי, כבר מהיום. ביישובים שבהם מערכת החינוך פועלת אך שינו את צבעם לאדום, תוכל המערכת להמשיך לפעול עד לתום השבוע. ביום ראשון הקרוב ייסגרו המוסדות ביישובים הללו.
בנוסף הוחלט כי במוסדות חינוך המצויים ביישובים ובאזורים אדומים, ובהם יותר מ-75% מקרב תלמידי יא'-יב' התחסנו או החלימו, הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 20 תלמידים. באותם מוסדות חינוך התלמידים יוכלו לעבור בין 2 קבוצות לכל היותר.
בכל היישובים והאזורים (ירוק, צהוב, כתום ואדום) בהם יותר מ-90% מקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב שהתחסנו או החלימו, הלימודים יתקיימו בכיתות מלאות, וללא הגבלה במעבר בין הקבוצות.
משמעות ההקלות החדשות היא שעוד 200 אלף תלמידים יחזרו לכיתות ולגנים. במקום 1,861,081 תלמידים הלומדים כיום באופן פרונטלי - בעקבות מפת הרמזור החדשה ילמדו 2,069,212 תלמידים במערכת החינוך באזורים ירוקים, צהובים וכתומים. מדובר בתוספת של 208,131 תלמידים.
אלו האזורים האדומים שבהם ימשיכו בלמידה מרחוק: אום אל-פחם; אופקים; בועיינה-נוג'ידאת; בית ג'ן; בני ברק - 01; בענה; ג'לג'וליה; דבוריה; זמר; זרזיר; חריש; יאנוח-ג'ת; יפיע; ירושלים - בית חנינא, בית צפאפא, כפר עקב, צור באחר - ג'בל מוכבר, ראס אל עמוד, שועפאט; כסרא-סמיע; כעביה-טבאש-חג'אג'רה; כפר כנא; כפר מנדא; מגאר; מצפה רמון; משהד; נצרת; עספיא; ערערה-בנגב; פוריידיס; קריית יערים; ראמה; רהט; ריינה; שגב-שלום; אחיעזר - שדות דן; אספר - גוש עציון; ברוכין - שומרון; ברקת - חבל מודיעין; בת עין - גוש עציון; גני מודיעין - מטה בנימין; יד בנימין - נחל שורק; יודפת - משגב; יושיביה - שדות נגב; ייט"ב - ערבות הירדן; יצהר - שומרון; כוכב השחר - מטה בנימין; כוכב יעקב - מטה בנימין; כפר חב"ד - שדות דן; כפר שמאי - מרום הגליל; מוקייבלה - הגלבוע; מצפה יריחו - מטה בנימין; עלי - מטה בנימין; שייח' דנון - מטה אשר.
זמן קצר לפני ההודעה על הקלות נוספות לתלמידים, שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קראו בתום פגישה משותפת לפתוח מיום ראשון הקרוב את כל מוסדות החינוך בכל הערים והיישובים בישראל, ובהם האדומים. השניים ביקשו גם לבחון את קיצור הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת מ-10 ימים לחמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס ויואב גלנט
חיים ביבס ויואב גלנט
ביבס וגלנט. להפסיק להתייחס לצבע הרמזור של היישובים
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן)
השניים מסרו כי הם קוראים לקיים את הלימודים בהתאם למתווה ההפעלה הקיים של מערכת החינוך, ולסגור מוסדות באופן דיפרנציאלי בהתאם לרמות תחלואה במוסדות חינוך – ולא על פי רמות התחלואה בעיר.
"מבצע החיסונים הלאומי שיזם והוביל ראש הממשלה מסייע לנו לצאת ראשונים בעולם מהקורונה ולחזור לשגרה", אמר גלנט. "בזכות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה – אנחנו סבורים כי חייבים להחזיר את כל התלמידים, מכל הגילאים ומכל הערים והיישובים, למוסדות החינוך כבר ביום א' הקרוב. חינוך ילדי ישראל ניצב בראש סדר העדיפויות הלאומי – ועל כן אני קורא להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לשגרת למידה וחינוך בבתי הספר ובגני הילדים".
ביבס מסר: "הגיע הזמן לאפשר לתלמידי ישראל והוריהם לחזור לחיי שגרה. בשעה שהמשק חזר לתפקוד, לא יעלה על הדעת להמשיך ולהחזיק מאות אלפי תלמידים בריחוק לימודי וחברתי סגורים בבתיהם. צריך להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכל הרשויות בהתאם למתווים".
פורסם לראשונה: 15:57, 10.03.21