ישראל, 2020, שעת ערב. נוסעת יהודייה עולה עם נערה צעירה למונית, ואז פותחת בשיחה עם הנהג: "הופיע לי בהזמנה איזה אחמד אחד, אמאל'ה, מתתי מפחד". הנהג, מוחמד כסאב מאום אל-פחם, תוהה "למה?", ועל כך משיבה הנוסעת: "כי אני מעדיפה לא לעלות עם ערבים".
2 צפייה בגלריה
נוסעת יהודייה הודיעה לנהג מונית תושב ואדי ערב כי היא מפחדת לנסוע עם נהג ערבי
נוסעת יהודייה הודיעה לנהג מונית תושב ואדי ערב כי היא מפחדת לנסוע עם נהג ערבי
כסאב והנוסעות במונית
השיחה הבעייתית התרחשה אמש (שלישי) בעת שהנהג כסאב אסף את שתי הנוסעות ברמת גן. מצלמת אבטחה שמותקנת במונית תיעדה את המקרה.

"תעופי ואל תזמיני פעם אחרת"

כסאב, שהתקשה לעמוד מול פרץ דברי הנוסעת שנבעו מבורות או גזענות, הורה לה לרדת, ועל כך היא השיבה: "למה, מה הקטע?". כסאב: "ככה". הנוסעת: "אם אתה ערבי אני יורדת". רגע לפני שירדה מהמונית, אמר לה הנהג: "לילה טוב, תעופי ואל תזמיני פעם אחרת, לא רוצה לראות את הפרצוף שלך המגעיל".
2 צפייה בגלריה
מחמד כסאב
מחמד כסאב
"זה קורה בגלל שלא ממגרים את הגזענות". כסאב במונית
היום, בעודו מנסה להתאושש מהתקרית הקשה, אמר כסאב: "הופתעתי מאוד מההתנהגות שלה. לא ציפיתי לשמוע מילים כאלה, אני לא צריך נוסעים גזענים שלא מכבדים את האחרים. תמיד נוסעים איתי יהודים ומכבדים אותי, אבל האישה הזאת עברה את כל הגבולות.
"זה קורה לצערי בגלל שלא ממגרים את תופעת הגזענות - דבר שנותן אור ירוק להמשיך בהתנהגויות מסוג זה. זה כואב לי מאוד, אני פגוע ממנה. לא אשתוק על דבר כזה, אני שוקל להגיש תלונה במשטרה. החלטתי לנוח כמה ימים כי גם בני המשפחה שלי מאוד נפגעו מהמקרה".
הסרטון שהנציח את התיעוד המטריד הופץ ברשתות החברתיות, ורבים מהגולשים גינו את התנהגותה של הנוסעת. אחד מהם כתב: "זאת גזענות ברורה שאין לה סוף, חבל שיש אנשים שמבדילים בין ערבי ויהודי".
אחר כתב: "ההתנהגות של הנהג הייתה במקום. טוב שהוא הוריד אותה כי היא פגעה בו מאוד והשפילה אותו".
מארגון "תג מאיר", שנלחם בפשעי שנאה, נמסר: "החופשיות שבה התבטאה הנוסעת באופן גזעני, צריכה להטריד את כולנו. לצערנו מקרה זה איננו חד פעמי, פעמים רבות חווים נהגי מוניות ערבים יחס של גזענות ואפליה, ובמקרים מסוימים אף אלימות ותקיפות פיזיות, רק בשל מוצאם. יש לפעול למיגור התופעה הבזויה ולנהוג בכבוד כלפי כל נהג, ללא הבדל גזע או דת".