1 צפייה בגלריה
מנכ"ל הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין
מנכ"ל הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין
מנכ"ל הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין
(צילום: ירון ברנר )
הנהלת הדסה עין כרם הודיעה היום (ד') לעובדיה שטרם התחסנו נגד קורונה – בין אם מבחירה ובין אם מסיבות רפואיות - שנאסר עליהם להגיע לבית החולים.
בהודעה שהופצה לעובדים על ידי סמנכ"ל משאבי האנוש של המוסד, חגי פילוסוף, נכתב כי "על רקע התחלואה הגוברת והיקף חולי הקורונה בבית החולים, ומתוך דאגה לשלומם של העובדים והמטופלים, הוחלט כי רק עובדים שחוסנו, מחלימים ומשתתפים בניסוי של החיסון הישראלי יוכלו להגיע לעבודה".
עובדים שלא יכולים להתחסן מסיבות שונות ומבחינה רפואית, צוין, יוכלו להשיג בקשה חריגה. בהדסה הדגישו כי "עבור מי שטרם חוסן ומעוניין להתחסן, תיפתח עמדת חיסון מהירה בבית החולים ממחר וככל שיידרש".
על פי הדסה, העובדים שלא חוסנו יוצאו לחופשה, והחלטה סופית בעניין הדיווח והתשלום בגין ימים אלה "תתקבל על פי מה שייפסק במדינת ישראל לגבי עובדים בלתי חיוניים שאינם מגיעים לעבודה.

גורמים בהדסה עין כרם מתחו ביקורת על ההחלטה לאסור על עבודת אנשי הצוות שלא חוסנו. "זה לא חוקי", אמר בכיר בבית החולים. "זה מהלך שהוא קלאסי למנכ"ל זאב רוטשטיין. שום דבר לא רפואי או תמים אצלו. הכל פוליטי".
רמז למוטיב הפוליטי שאליו מתכוון הבכיר ניתן למצוא בתגובת בית החולים, שממנו נמסר: "לאור הודעת משרד הבריאות והפסקת ניפוק חיסוני הקורונה לבתי החולים כולל הדסה, ייסגרו בצער רב ממחר בבוקר מתחמי החיסון בהדסה שפעלו בצורה נפלאה וסייעו בחיסונים לאנשי הצוות של הדסה ולחולי בית החולים.
"הדסה מביעה דאגה לצוותים שעדיין לא הספיקו להתחסן, כמו גם לצוותים שכבר קיבלו את החיסון הראשון ונמצאים ברשימת המוזמנים לחיסון השני. ממחר יופנו כל צוותי הדסה שעדיין לא חוסנו וכאלה הרשומים לחיסון השני למוקדי החיסון של קופות החולים, זאת בשעה שבית החולים גדוש בחולי קורונה קשים ובינוניים וייאלץ לשנות את מדיניותו כתוצאה מחוסר הצוות שיגרם עקב צעד זה. משרד הבריאות חייב לעשות חושבים על החלטתו זאת".
מנתונים שהוצגו בתחילת השבוע למנהלי בתי החולים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, עולה כי עד כה חוסנו 70% מאנשי הצוותים הרפואיים.