ילד בן ארבע נמצא משוטט לבדו ללא השגחה מחוץ לגן ילדים בחולון, מבלי שצוות הגן יבחין בכך. הורה לילד אחר מצא אותו סמוך לחורשה ועבר מגן לגן באזור כדי לברר מהיכן הגיע.
1 צפייה בגלריה
הילד שנמצא משוטט לבדו
הילד שנמצא משוטט לבדו
הילד שנמצא משוטט לבדו
אימו של הילד עודכנה על כך מקבוצת הוואטסאפ של ההורים ומיד התקשרה אל הגננת. "אני עדיין נסערת מהמקרה", אמרה, "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא ערנותו של אחד ההורים. אני מרגישה שקיבלתי את הבן שלי במתנה חזרה". ההורה שמצא את הילד הבין שהוא משוטט לבד ומיד ניגש אליו כדי שלא יתרחק מהמקום. בסמוך לגן קיים כביש אך למרבה המזל הילד פנה לכיוון אחר.
האירוע החמור עורר זעם גדול בקרב הורי הילדים, שדרשו לקיים בירור מעמיק לגבי נסיבות יציאת הילד מהגן בלי שהצוות שם לב לכך. הוא גם לא הבחין בהיעדרו של הילד במשך כעשר דקות עד שהוחזר. "לא יתכן שילד בן ארבע יצא מהגן וישוטט לבדו בלי שהצוות יבחין שהוא נעלם", אמרו הורים בגן, "המחדל היה עלול להסתיים באסון וזה יכול לקרות לכל אחד מהילדים בגן. אנחנו בתחושה קשה של חוסר אונים ופחד. אנחנו מביאים את הילדים לגן וסומכים שהם במסגרת מוגנת וערנית".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מנהל החינוך רואה בחומרה מקרה חריג זה. צוות הגן נסער מאד ומקבל עליו אחריות מלאה למקרה. הנושא מצוי בתחקיר יחד עם צוות הגן וגורמי הפיקוח והייעוץ, במסגרתו נערכה גם שיחה בת שעתיים עם האם. כמו כן, יופקו לקחים להמשך שמירת ביטחון הילדים בגנים ובמתחם".
ממשרד החינוך נמסר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע. הוא בבדיקה של הגורמים הרלוונטיים".