מיד לאחר סיום מבצע "שומר החומות" של צה"ל ברצועת עזה, גברו בממשלה הקולות "להגיב בחומרה על כל בלון תבערה", אולם נראה כי נכון לעכשיו המציאות קצת שונה. יומיים אחרי שחוקר שריפות העלה חשד שלפיו שריפה בתחום המועצה האזורית שער הנגב נגרמה מבלון תבערה שהופרח מרצועת עזה, אמר הבוקר (יום ד') לאולפן ynet בעל השדה שעלה באש: "אם טרור הבלונים לא חזר - הוא יחזור".
בעל השדה, מורן פרייבך מקיבוץ נחל עוז, עדכן כי השריפה כילתה 50 דונמים של חיטה קצורה ומוכנה לכיבוש. "השריפה הזאת תפסה אותי טיפה מופתע, החיטה שהייתה מוכנה בחבילות ירדה לטמיון".
1 צפייה בגלריה
מקום השריפה
מקום השריפה
זירת השריפה בקיבוץ נחל עוז
(צילום: דוברות כב"ה)
- אתה לא בטוח שהשריפה נגרמה מבלון תבערה? "היה כאן חוקר של כיבוי אש, בדק את הממצאים ועד כמה שאני יודע הוא הוציא אמירה לגבי זה. אני לא ראיתי בעיניים אינדיקציה לזה שהשריפה קרתה ממשהו. אני לא יודע ממה היא קרתה".
- זאת מציאות לא פשוטה לגדל יבולים ובעצם כל דבר כזה עלול להימחק בשנייה באזור הזה. "זה לחם חוקנו, אנחנו עושים חקלאות עד המטר האחרון. 100 מטר מכאן עובר הגבול, אנחנו נהיה חזקים ונעבד את כל האדמות עד המטר האחרון. מה שלמדנו זה שאם אין גידול בשטח - השטח יופקר על ידי הצבא, ואנחנו בקשר מצוין עם הצבא ועובדים בשיתוף".
- אם אכן יוכח שזו שריפה שנגרמה מבלון, מה אתה מצפה שתהיה תגובת הממשלה? "אנחנו 20 שנה בתוך הקונפליקט הזה והיו כבר אמירות, וכמו שרואים אנחנו 20 שנה באותו המצב עם סבבים. אנחנו באותה שגרה, ואם טרור הבלונים עוד לא חזר - הוא יחזור. אנחנו עם עיניים פקוחות, כל עוד לא יהיו שינוי דרסטי במדיניות - טרור הבלונים יימשך".