המתיחות בין הקואליציה לאופוזיציה סביב הביקורת על הטיפול במשבר הקורונה הופכת נפיצה מיום ליום כשברקע נושא ההפגנות שנותר כסלע מחלוקת גם בפני הציבור. בריאיון הבוקר (שני) לאולפן ynet התעמתו חברי הכנסת מאי גולן (הליכוד) ויבגני סובה (ישראל ביתנו) על מדיניות הממשלה סביב המחאה, השלכותיה והאופן שבו מתנהלים מקבלי ההחלטות. צפו בעימות.
1 צפייה בגלריה
מאי גולן יבגני סובה
מאי גולן יבגני סובה
מאי גולן ויבגני סובה
(צילום: מוטי קמחי, יאיר שגיא)
"שנה וחצי אני בכנסת ובחיים לא ראיתי אובססיה כזאת כלפי הפגנות", אמר ח"כ סובה. "סגרו עסקים קטנים וסגרו אנשים שלא יכולים לצאת לעבודה ואני לא רוצה לדבר על זכות להפגין, אבל בכל מדינה דמוקרטית עומדת הזכות הזו, גם בשעת סגר. אני כרגע לא פונה לח"כ גולן, אלא לראש הממשלה - אתה פונה לסגר, למניעת הפגנות ופוגע על הדרך בעסקים הקטנים, התפקיד שלי הוא להציף את זה.
"איפה ההיגיון בהתנהלות של הממשלה? תחנות הדלק פתוחות כי אנשים עדיין נוסעים, אז למה לסגור עסקים לשטיפת רכבים? למה משלוחים אפשר וטייקאווי אסור? הממשלה דוחפת אנשים לשוק האפור".
חברת הכנסת גולן השיבה לביקורת ואמרה: "הוא פנה לראש הממשלה, ואני רוצה לפנות למה שנקרא ראש הממשלה שלו, אביגדור ליברמן - מי שקורא להפעיל שיקול דעת עצמאי בנוגע להנחיות שקובעת הממשלה, הוא זה שבעצם מעודד אנרכיה בזמן שאנו נלחמים להוריד את התחלואה. העם הפעיל שיקול דעת עצמאי בשלוש מערכות בחירות ובחר בבנימין נתניהו לראש ממשלה.
"אתם מתעסקים בצורה אובססיבית בחבורה שהיא בסופו של יום מיעוט קטן שטען שהוא מפגין על עניינים כלכליים אבל בעצם כל מהות המחאה שלו היא החלפת ראש ממשלה. זו אכן זכותו למחות אבל כשיש סגר והוא חל על כולם, לא יכולה להיווצר כזו אנרכיה מסוכנת שסופה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו".