כבר שבועיים שלעשרות מתושבי רהט אין חשמל בבתים. כמה מהם טוענים כי פניות בנושא לראש העיר ולגורמים נוספים במדינה לא הועילו, בעוד שבחברת החשמל טוענים שקיימים במקום חיבורים בלתי-חוקיים, מה שהתושבים מכחישים.
תושב רהט, סלאמה אלמלאחי, התראיין מוקדם יותר היום (רביעי) באולפן ynet, וסיפר על המצב ביישוב. "יש לנו אנשים בבידוד, אנשים נכים. למרות הפניות שלנו, ראש העיר והסגנים שלו אפילו לא חזרו אלינו, לא שאלו לשלומנו", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
שבועיים שתושבי שכונה ברהט חיים ללא חשמל
שבועיים שתושבי שכונה ברהט חיים ללא חשמל
ניתוקי חשמל ברהט
2 צפייה בגלריה
שבועיים שתושבי שכונה ברהט חיים ללא חשמל
שבועיים שתושבי שכונה ברהט חיים ללא חשמל
"אסון, רוצים פתרון"
"בכל פעם אומרים לנו שהחשמל יחזור עוד שעה-שעתיים, שבסך הכול נשרף ארגז בגלל החום ושלא צריך להחליף כלום", ציין אלמלאחי. "כשקראנו לחברת החשמל הם שלחו שני עובדים והחליפו פיוז, אבל זה לא עוזר. בעירייה לא לוחצים עליהם בנושא".
- בחברת החשמל אומרים שמדובר בחיבורים פיראטיים לא מוכרים.
"אז חברת החשמל אומרת. יש גם משטרה, אז שיגיעו לכל בית", הוא אמר, "אני לא חושב שיש מישהו שמתחבר באופן לא חוקי, לכל אחד יש שעון בבית. אצלי בבית יש שני שעונים. חברת החשמל רק מספרת סיפורים. אם היא חושדת שמישהו גונב חשמל, אז שתפנה למשטרה.
"אני ישן באוטו", הוא הוסיף בתסכול, "יש לי נכדה שרק נולדה לפני שבוע ואני מכניס אותה לאוטו כדי לשמור עליה, כל הילדים שלנו ישנים בתוך האוטו. זה ממש אסון, אנחנו בשנת 2020, לא ב-1948. אנחנו אזרחים ואנחנו חלק מעם ישראל, לא ייתכן שנחיה בלי חשמל. אתמול בשעה 23:00 ניתקו אותו והחזירו רק בסביבות 10:00 הבוקר. אנחנו רוצים פתרון – אין מים, אין אוכל, אין שתייה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על מצב שבו יש הפסקת חשמל של שבוע בשכונה 29 ברהט או בשכונה אחרת ברהט. ביישוב וגם בשכונה 29 ישנם ריבוי הפסקות, והסיבה לכך נובעת מריבוי חיבורים שאינם ידועים ומוכרים לחברת החשמל. החיבורים הלא מדווחים הללו גורמים לעליית עומסים ברשת החשמל ולבסוף גורמים לשריפת אביזרי רשת שגורמים להפסקות חשמל.
"חברת החשמל עושה כמיטב יכולתה להחזיר חשמל, לתקן ולהחליף את האביזרים שנפגעו, למרות התופעה החוזרת ונשנית. נמשיך לפעול ביחד ובתיאום עם העירייה כדי למנוע מצבים דומים ולאפשר אספקת חשמל סדירה ורצופה. לאחרונה אף נשלח מכתב בנדון לראש העירייה".