1 צפייה בגלריה
עץ ההדבקה
עץ ההדבקה
עץ ההדבקה
האם התגלתה אחת משרשראות ההדבקה המשמעותיות ביותר בקורונה בישראל עד כה? ל-ynet נודע כי סדרת מפגשי "סולחה" שהתקיימה בין שתי חמולות יריבות ביישוב דריג'את בפזורה הבדואית בנגב שהחלה לפני כשבועיים הסתיימה עד כה באיתור של 132 נדבקים. עוד 297 מגעים נוספים אותרו בעקבות חקירה של מפקדת "אלון" של פיקוד העורף וכעת ממתינים לתוצאות של נבדקים נוספים. יש להדגיש כי לא כל 132 המאומתים נדבקו בעת ששהו בסולחה וחלקם נדבקו מאנשים ששהו בה.
ההערכה היא שמעל ל-200 בני אדם - חלקם תושבי דריג'את וחלקם תושבי כסייפה - נדבקו במסגרת סדרת המפגשים. חלק מהשוהים במפגשים הללו אינם אזרחים ישראלים, ושבו מאז לשטחי הרשות הפלסטינית. הבדיקות נשלחו לריצוף כדי לבדוק אם מדובר בנדבקים במוטציה, אך טרם התקבלו תוצאות.

בסוף החודש שעבר התגלה כי ישראלי ששב מאיחוד האמירויות ונדבק בקורונה, הדביק אחרים - ובסופו של דבר יצר שרשרת הדבקה של 180 חולים מאומתים. לדברי גורמים בפיקוד העורף, מדובר על אחד מעצי ההדבקה הגדולים ביותר שנחקרו אפידמיולוגיות.
בתוך כך, 6,271 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך בוצעו כ-79 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.8%, נתון נמוך לעומת הימים האחרונים. היום אובחנו עוד 1,700 נדבקים. בסך הכל בוצעו כ-18,700 בדיקות מחצות ושיעור החיוביים עומד על 9.1%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,717 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 1,124 מהם במצב קשה. 332 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 5,057 ישראלים. 28 מהם נפטרו אתמול ו-12 היום.