פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד עביד אבו סביית, צעיר בן 22 מהפזורה הבדואית בנגב, בגין המתה בקלות דעת של בתו התינוקת, שמס בת כשנה. מהחקירה עולה כי היה עם בתו התינוקת ושיקר ותיאם עדויות עם אשתו. 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אירה ויימן קריקון, בתחילת חודש ינואר האחרון התינוקת ישנה במיטתה בביתם של הנאשם ושל אשתו והוא שהה בקרבתה והשגיח עליה. בשלב מסוים כאשר התינוקת התעוררה משנתה, אבו סביית נכנס אל החדר והרים אותה מהמיטה. מסיבה שאינה ידועה טלטל בחוזקה את גופה, וגרם בכך לדימומים בגזע המוח ובחוט השדרה הצווארי של התינוקת.
1 צפייה בגלריה
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
הנאשם טלטל את גופת בתו וגרם למותה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
זמן קצר לאחר מכן, כאשר הנאשם הבחין בשינוי מצב הכרתה של בתו. הוא הסיע אותה במהירות למיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם היא אושפזה בטיפול נמרץ ילדים במצב קשה. כעבור כתשע שעות לאחר קבלתה, מצבה הדרדר, חלה החמרה בפגיעה המוחית וכעבור ארבעה ימים נקבע מותה של התינוקת בבית החולים כתוצאה מנזק חמור למוח בעקבות חבלת ראש.
המשטרה עצרה את האב וגם את האם יום לפני שנפטרה בתם, שמס. בהמשך שוטרי תחנת ערוער עצרו גם את הסבא והסבתא, אך הם שוחררו בהמשך. לאחר מכן גם האם שוחררה. ההורים הובאו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כדי להיפרד מבתם בעודם עצורים. כתב האישום הוגש לאחר שהתקבלו חוות דעת ראשוניות מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר.
מחוות הדעת עולה שהנזק שנגרם לתינוקת נגרם, בין היתר, כתוצאה מטלטול. לפי חוות הדעת הנזק המוחי שנגרם לה לא יכול להתיישב עם האפשרות שהתינוקת תפקדה רגיל לאחר שנפגעה. שוטרי תחנת ערוער אספו עדויות מבני משפחה, לפיהן האב היה עם בתו לפני שהידרדר מצבה הרפואי.
תחילה הכחיש הנאשם שהיה בבית לפני הפינוי של בתו לבית החולים, וטען שהיה אצל חבר. מהחקירה עולה כי תיאם את הגרסה שלו עם אשתו, אמו ואחיו. לאחר שהאליבי שלו הופרך, וגם אשתו ואמו סיפרו כי התינוקת הייתה תחת השגחתו, הודה כי אכן היה עמה. בחקירה טען כי רק שיחק איתה ונפל יחד איתה על הרצפה בחדר, והכחיש כי פעל באלימות כלפיה או טלטל אותה. כאשר הציגו בפניו את חוות הדעת הרפואית לגבי הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מטלטול, שמר על זכות השתיקה.