משטרת גרמניה עצרה ביממה האחרונה 13 חשודים בשלוש תקריות אנטישמיות, בעקבות ההסלמה בישראל וברצועת עזה. החשודים השליכו אבנים על בית כנסת, שרפו דגלי ישראל והציתו אנדרטה לבית כנסת שנחרב בפרעות ליל הבדולח בשנת 1938.
שלוש התקריות היו במדינת המחוז נורדריין-וסטפליה. בעיר בון נעצרו אמש שלושה צעירים כבני 20. הם שוחררו אחרי שהודו שיידו אבנים על חלון בית כנסת והציתו את דגל ישראל. הם אמרו למשטרה שהמצב בישראל ובעזה הוביל אותם להתפרע מחוץ לבית הכנסת.

3 צפייה בגלריה
גרמניה מתאבלים האלה יום אחרי פיגוע יהודים אנטישמיות
גרמניה מתאבלים האלה יום אחרי פיגוע יהודים אנטישמיות
הקהילה היהודית בגרמניה דורשת לתגבר את האבטחה
(צילום: EPA)
בעיר מינסטר נעצרו יותר מ-13 גברים שהפגינו מחוץ לבית כנסת ושרפו דגלי ישראל. הם הואשמו בהתקהלות בלתי חוקית. בדילסדורף, בירת מדינת המחוז נורדריין-וסטפליה, הציתו המתפרעים פח אשפה באנדרטה לבית הכנסת הגדול של העיר - שנחרב בליל הבדולח.
בעקבות האירועים קרא יוסף שוסטר, נשיא מועצת יהודי גרמניה, לתגבר את האבטחה מחוץ לבתי כנסת ואתרים יהודיים נוספים. גם נציג הממשלה למאבק באנטישמיות, פליקס קליין, אמר שהתקריות מדאיגות וקרא לאבטח אתרים יהודיים בהתאם.
3 צפייה בגלריה
 הפגנה נגד ישראל ביירות לבנון
 הפגנה נגד ישראל ביירות לבנון
מפגינים נגד ישראל בביירות, לבנון
(צילום: EPA)
"השנאה האנטישמית היא חרפה", אמרה בתגובה שרת המשפטים כריסטינה למברכט. "צריך להגן בתקיפות על בתי הכנסת והאתרים היהודיים". ארמין לאשט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורדריין-וסטפליה, אמר שהמשטרה תגברה את האבטחה באתרים היהודיים באזור – שגובל בבלגיה ובהולנד. "לא נסבול אנטישמיות", אמר לאשט על שלוש התקריות.
לאשט, היורש של אנגלה מרקל במפלגת השלטון (המפלגה הנוצרית-דמוקרטית), הביע אמש תמיכה בישראל וכתב בטוויטר: "התקפה נתעבת של חמאס. הזדהות עמוקה עם ישראל". הוא חתם את הציוץ בכיתוב #StandWithIsrael ובאימוג'י של דגל ישראל. לאשט יתמודד בבחירות בסתיו הקרוב ועשוי להיות המנהיג הבא של גרמניה במקום מרקל.
3 צפייה בגלריה
ארמין לשט היו"ר החדש של מפלגת השלטון של אנגלה מרקל גרמניה
ארמין לשט היו"ר החדש של מפלגת השלטון של אנגלה מרקל גרמניה
אנגלה מרקל וארמין לאשט. מתייצבים לצד ישראל
(צילום: רויטרס)
ממשלת מרקל הביעה היום תמיכה בישראל: הדובר של הקנצלרית אמר שלישראל יש "את הזכות להגנה-עצמית" לנוכח מתקפות הטילים של הטרוריסטים הפלסטינים. הדובר, שטפן זייברט, אמר שממשלת מרקל "מגנה בצורה התקיפה ביותר את מתקפות הרקטות הבלתי פוסקות מרצועת עזה נגד ערי ישראל". זייברט אמר כי "אי אפשר להצדיק" את התקיפות האלה. "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה נגד המתקפות".
זייברט ציין שבישראל נהרגו אזרחים יהודים וערבים מהירי של חמאס ושאר ארגוני הטרור. "המטרה שלהם היא להרוג אנשים בצורה שרירותית וחסרת הבחנה", אמר דובר הקנצלרית.