7 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב הנאשם באונס באילת
איסי רפאילוב הנאשם באונס באילת
איסי רפאילוב הנאשם באונס באילת
5 באוגוסט 2020. איסי רפאילוב (27) מחדרה התייצב בבית משפט השלום בעיר לדיון הקראה במשפט שבו הוא מואשם בהתנהגות פרועה במקום ציבורי, איומים, גניבה והפרעת שוטר במילוי תפקידו. "הנאשם היה מאוד שיכור", טען סנגורו של רפאילוב על התקרית האלימה שאירעה בספטמבר 2018. שבוע בלבד לאחר הדיון בבית המשפט בחדרה, כך נטען בכתב אישום שהוגש אתמול (ד'), היה מעורב רפאילוב באונס של נערה בת 16 בבית מלון באילת.
רפאילוב הואשם אתמול, יחד עם חברו איליזיר מאירוב (אף הוא תושב חדרה בן 27) ושני אחים תאומים בני 17, באונס הנערה שאירע בבית המלון "הים האדום" באילת. פרט אליהם הואשמו גם אושר שלמה (19) ממושב נוגה בחבל לכיש ושישה נערים נוספים, כל אחד לפי חלקו, בעבירות של סיוע לאונס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, שידול למעשה מגונה ואי מניעת פשע. שלמה, נעדר עבר פלילי, סיים השנה את לימודיו התיכוניים.
הנאשמים המרכזיים רפאילוב ומאירוב מתגוררים בבניינים סמוכים בחדרה. שניהם ריצו בעבר עונשי מאסר בגין עבירות של סמים, רכוש ואלימות. רפאילוב היה במצטבר בכלא במשך 11 חודשים ומאירוב שמונה. כתב האישום שהוגש נגד רפאילוב ב-15 באפריל 2019 בגין עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי והפרעת שוטר במילוי תפקידו, מתייחס לתקרית שאירעה כאמור בספטמבר 2018 בסמוך לקניון לב חדרה.
לפי הנטען, רפאילוב עלה אז על אוטובוס של חברת קווים בקו 74 עם בקבוק בירה. הנהג אמר לרפאילוב כי הוא אינו יכול לעלות לאוטובוס עם בקבוק בירה, אך הצעיר התעלם מדבריו, עלה מבלי ששילם עבור הנסיעה ובנוסף פנה לנוסעת ואמר לה: "איזה כוסית שרמוטה".
7 צפייה בגלריה
חלקים מכתב האישום
חלקים מכתב האישום
מתוך כתב אישום נגד רפאילוב
בהמשך, כך נטען, רפאילוב פנה אל הנהג ואמר לו שייתן לו 200 שקל כדי שירד מהאוטובוס. הנהג סירב ובתגובה לכך רפאילוב גנב פטיש ניפוץ וירד מהאוטובוס כשבכוונתו לגנוב אותו. שני שוטרים הגיעו למקום, ואז אמר רפאילוב לאחד מהם: "אל תדאג, יש לך משפחה, יש לך אישה וילדים".
בהמשך התקרב רפאילוב לשוטרת, החל לשלוח "נשיקות באוויר" לעברה וקילל את השניים. רפאילוב אף אמר לה: "איך בא לתת לך ביס, בא לי לאנוס אותך". לפי כתב האישום שהגישה המשטרה נגד רפאילוב, "במעשיו כמתואר לעיל, הנאשם התנהג באופן פרוע במקום ציבורי והפריע לשוטרים לבצע את תפקידם כדין והכשילם בכך". עם זאת, סעיפי האישום לא כללו עבירות מין.

"הוא זוכר באופן חלקי את מה שקרה"

ב-5 באוגוסט, כאמור שבוע בלבד לפני אונס הנערה באילת, סיפר סנגורו של רפאילוב כי מרשו שהיה שתוי מודה רק בהתנהגות פסולה במקום ציבורי. "הנאשם היה מאוד שיכור", אמר הסנגור בבית המשפט. "הוא הגיע לאוטובוס, זוכר באופן חלקי את מה שקרה. הוא מודה שהיה שתוי, הוא טוען שלא איים על השוטר ולא זוכר שהוא לקח את פטיש הניפוץ כפי שנטען וגם לא שלח נשיקות והפריע לשוטרת".
עוד ציין אז סנגורו של רפאילוב: "אנחנו טוענים שמדובר בנאשם שהיה כה שיכור שלא ניתן לייחס לו את העבירות של גניבה, איומים והפרעה לשוטר, שכן מדובר בעבירות הדורשות יסוד נפשי מסוג כוונה והנאשם היה שיכור ברמה רצינית מאוד ויעידו על כך עדי התביעה שנבקש לזמן אותם.
"מבחינתו היה פה מחדל משמעותי, כאשר עולה מדו"חות הפעולה שזאת כבר תקופה שיש מצלמות גוף על השוטרים שלא צורפו מסיבה שאיננה ברורה - סרטונים שיכלו לשפוך אור על כל מה שהתנהל שם. הנאשם מודה שהוא השתולל והתנהג לא ראוי, אבל האירוע מסתכם בכך". המשפט בתיק זה עדיין מתנהל והמשכו נדחה לנובמבר השנה.
7 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב
איסי רפאילוב
רפאילוב. מנהל משפט נוסף במקביל
ביקור קודם של רפאילוב בבית משפט השלום בחדרה היה ב-9 במרץ 2018, אז הוגש נגדו כתב אישום בגין שלוש עבירות איומים, תקיפה, שתי עבירות של העלבת עובד ציבור ומהומה במקום ציבורי. לפי הנטען אז, בפברואר אותה שנה הגיע רפאילוב לבית החולים הלל יפה בעיר על מנת לקבל טיפול רפואי. בשלב מסוים החליט הצעיר שהוא לא מרוצה מהטיפול והקים מהומה בחדר המיון.
לפי כתב האישום שהגישה אז המשטרה, רפאילוב פנה לרופא במיון ואמר לו: "לך תז..., תזריק את הזריקה לאימא שלך, אני עוד אחזור עם החברים שלי לפה". לאח ששהה גם כן במיון אמר רפיאלוב: "אתה שרמוטה, תהיה חצאית, אתה הומו".
7 צפייה בגלריה
חלקים מכתב האישום
חלקים מכתב האישום
שמונה חודשי מאסר בגין כתב האישום
כמה ימים לפני כן הגיע רפאילוב למסעדה בחדרה וביקש לרכוש בקבוק בירה. כשבעל המסעדה סירב למכור לצעיר את המשקה, איים עליו רפאילוב: "תיכנס בפנים, אני אשרוף אותך יחד עם המקום". המתלונן ביקש מרפאילוב שוב לצאת, ואז פנה אליו הצעיר: "אין לי עכשיו בנזין, תחכה חמש דקות ואני שורף". כששוטר הגיע למקום, פנה אליו רפאילוב ואמר לו "אני אז... אותך, אל תדאג".
בסיום חקירתו בתחנת המשטרה, איים רפאילוב בפגיעה בבעל המסעדה וכינה אותו "אתיופי מסריח". לפי כתב האישום של המשטרה, "במעשיו האמורים איים הנאשם על המתלונן בפגיעה בגופו ובמקום עסקו בכוונה להפחידו וכן איים על השוטרים בפגיעה שלא כדין בגופם בכוונה להפחידם".

"אני כבר לא שותה, רק מדי פעם באירועים"

באפריל 2018 הודה רפאילוב במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון והורשע בעבירות של העלבת עובד ציבור, התפרעות במקום ציבורי ואיומים. השופטת רקפת סגל-מוהר גזרה עליו בהמשך שמונה חודשי מאסר. השופטת אף נתנה לרפאילוב הזדמנות ללכת לטיפול בהתמכרויות, אבל הוא בחר שלא לנצל את ההזדמנות.
בדיון עצמו טען אז רפאילוב: "באירוע עצמו הייתי שיכור, דווקא לקחתי אחריות בשיחות עם קצינת המבחן והיא שלחה אותי לטיפול ואמרתי שאני מסכים לטיפול. אני כבר לא שותה, אלא רק מדי פעם באירועים".

לפי כתב האישום שהוגש נגדו אתמול בגין מעורבותו באונס הנערה באילת, רפאילוב ידע שהקורבן היא בת 16, הציע לה לצאת לבילוי, אולם היא סירבה. לאחר שבריכת המלון נסגרה, עלו הנערה והחברות לחדר של מכרים בקומה 2 במלון. הנערה שתתה כמות גדולה של אלכוהול שגרמה לערפול חושיה, עד שהייתה במצב שבו אינה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה.
בסביבות השעה 19:00 בערב פלשו מאירוב ורפאילוב לחדר פנוי בקומה 2, מבלי שנרשמו בקבלת המלון או שילמו עבור השהות בחדר. בשלב כלשהו יצאה הנערה מהחדר יחד עם חברתה. רפאילוב ניגש אליה, אמר לנוכחים שהוא יכול לעזור, שכן יש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה והוביל את הנערה לחדרו.
7 צפייה בגלריה
אלי מאירוב הנאשם באונס
אלי מאירוב הנאשם באונס
איליזיר מאירוב
לטענת פרקליטות מחוז דרום, לאחר מכן ביצעו ארבעת הנאשמים באונס, בזה אחר זה, עבירות מין בנערה תוך אובדן צלם אנוש ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה, עד אשר הוצאה הנערה מהחדר על ידי אחד הנערים המעורבים שמואשם בסיוע לאינוס בנסיבות מחמירות ואי מניעת פשע.
רפאילוב, כך נטען, שהה כל זמן האירוע בחדר ואילו שאר הנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם ויצאו מהחדר. בנוסף, רפאילוב צילם את מאירוב בזמן ביצוע העבירה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך שלח אליו את הסרטון.
7 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
מלבד רפאילוב ומאירוב, הואשמו כאמור גם שני אחים תאומים בני 17 מהדרום באונס עצמו. במשפחת השניים, שהיו דומיננטיים בקבוצה של 11 נערים שנסעה לאילת כדי לבלות, שרויים בהלם מוחלט. "הם גדלו בסביבה טובה וערכית", סיפרו אתמול ביישובם. "לא ברור איך הם הגיעו למצב הזה. זו מכה אדירה".
זמן קצר לאחר מעצר כמה מהנערים שהואשמו באונס בבית המלון באילת, צלצל אחד החוקרים לראש הרשות שבה הם מתגוררים וביקש לקבל ממנו תמונת מצב על הלך הרוח באזור. "תשימו לב שלא מתנכלים למשפחות שלהם", ביקש אז החוקר מראש הרשות. "ייתכן שישנם עוד מעורבים שנסעו איתם לאילת ובשלב הזה אנחנו לא יודעים את זהותם. אם אתם שומעים משהו - תעדכנו אותי".

"איפה טעינו?"

ראש הרשות סיפר לחוקר על הטלטלה ביישובו ואמר: "האווירה קשה, העובדה שבקרב הקהילה החמה והערכית שלנו גדלו נערים שמעורבים באירוע כל כך קשה, מעוררת שאלות רבות. איפה טעינו? האם הכתובת הייתה על הקיר? ומה קורה בבתים שלהם? כי הרי ידוע לנו שהכול מתחיל מהחינוך בבית".
החבורה ירדה לאילת כדי לחגוג את הימים האחרונים של החופש הגדול. הקורבן, כך התברר בהמשך, היא ידידה של שניים מהם. ימים ספורים לפני הנסיעה לאילת הספיקה הנערה לבקר בביתו של אחד מהם. "היא הייתה באה אליהם הרבה, והם היו מסתובבים ביישוב ונפגשים עם עוד חברים. היא הייתה חלק מהחבורה שלהם".
אחד מוותיקי האזור סיפר: "הילדים האלה גדלו באווירה של מושב, בקהילה מחבקת ותומכת, משפחתית, באזור שבו כולם מכירים את כולם וכולם חברים של כולם. לא ברור איך הם נקלעו למצב הזה. אנחנו מתנערים מהמעשים, ומנסים להעביר מסר שזה לא דבר שמאפיין את הקהילה שלנו. גדלו אצלנו במושבים מלח הארץ. האווירה קשה, אנשים מתביישים בעצמם".
7 צפייה בגלריה
אושר שלמה
אושר שלמה
אושר שלמה. מואשם במעשים מגונים ואי מניעת פשע
אחת המורות בבית הספר שבו לומדים הנערים המעורבים סיפרה כי כל תלמידי השכבה נפגשו באודיטוריום עם יועצים חינוכיים ועובדים סוציאליים. "התלמידים נורא נסערים, המטרה שלנו בראש ובראשונה הייתה לאפשר להם להתבטא, או כפי שנהוג לומר בשפה המקצועית 'לאוורר רגשות'. כלומר, לייצר מצב שבו הם נשארים עם כמה שפחות סימני שאלה ומבלי לפגוע בחקירה".
עו"ד נס בן נתן, שמייצג את התאומים שמואשמים באונס, מסר כי הם מכחישים כל מגע מיני עם המתלוננת. עו"ד שני דרי-אסייג, פרקליטתם של נערים אחרים שמעורבים באונס, מסרה כי "המדינה מתנהלת בשני קולות ובאופן פסול. כתב האישום רחוק מלצייר נכונה את האירועים הנטענים, וסעיפי האישום לגבי מרבית הנאשמים".

כתב האישום נגד 11 המעורבים באונס הקבוצתי באילת הוא מסמך חברתי קשה לקריאה. הפרקליטות סירבה לפרסם את כתב האישום במלואו כדי להגן על המתלוננת, אך הפרטים הידועים עד כה מספקים הצצה למערכת השיקולים המעוותת של כל מי שלקח חלק במעשים.
מדובר באחד מכתבי האישום החמורים ביותר שהוגשו בפרקליטות מחוז דרום, שמגולל את סיפורה של הנערה הצעירה שהשתכרה ואיבדה שליטה בזמן שאיש לא הושיט לה יד. היא הובלה לחדר ושכבה חסרת אונים בשעה שהנאשמים נכנסו ויצאו, ואיש לא עזר לה או הוציא אותה משם.
המרחב הציבורי לא הגן על בת ה-16, אלא טרף אותה. "לא היה צדיק אחד בסדום", אמרה ל-ynet עו"ד רותם יוחנני-הר ציון מפרקליטות מחוז דרום שהגישה את כתב האישום. "אפילו לא צריך להיות צדיק בשביל זה. צריך רק חמלה. צריך להיות בן אדם. ואחד כזה לא היה שם".
הפרקליטות החלה ללוות את חוקרי המשטרה כמה ימים לאחר הגשת התלונה ב-19 באוגוסט, והייתה בקשר הדוק עם צוות החקירה המיוחד שהוקם בראשותו של סגן ניצב דורון אלוני, קצין אח"מ במרחב לכיש.
פורסם לראשונה: 21:19, 02.09.20