למרות שבתעלת סואץ קיוו שלא יצטרכו לפנות את 18 אלף המכולות מספינת Ever Given שנתקעה בשבוע שעבר בין גדות התעלה, נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי הורה להיערך להורדת המטען.
מנהל הרשות שמתפעלת את התעלה אמר בצהריים (ראשון) כי מאמצי החילוץ נמשכים לאורך כל שעות היממה בהתאם לתנאי הרוח ולגאות. "הדחפורים הצליחו לפנות כבר 27 אלף מ"ק של חול מסביב לספינה כדי להגיע לעומק של 18 מטרים מתחת לפני המים", ציינו ברשות התעלה. הוא אמר כי ברשות בוחנים את האפשרות להעניק הנחות לספינות שנפגעו מהפקק שנוצר. לדבריו, התעלה מאבדת הכנסות של 14-13 מיליון דולר מדי יום מאז הופסקה התנועה בה.
3 צפייה בגלריה
מצרים מאמצי חילוץ אונייה ספינה תקועה ב תעלת סואץ חוסמת את התנועה
מצרים מאמצי חילוץ אונייה ספינה תקועה ב תעלת סואץ חוסמת את התנועה
ניסיונות חילוץ של הספינה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
הספינה Ever Given בתעלת סואץ
הספינה Ever Given בתעלת סואץ
הספינה Ever Given בתעלת סואץ, הלילה
(AFP)
3 צפייה בגלריה
ספינה נתקעה בסואץ
ספינה נתקעה בסואץ
(צילום: רויטרס)
לדברי החברה ההולנדית שמסייעת בחילוץ, הספינה תוכל לשחרר את הפקק אם כלי גרירה חזק יותר יצורף למאמצים. לפי מנהל רשות תעלת סואץ, אוסמה רביע, "כשמנסים לטפל בספינה בגודל כזה, ההתנהגות שלה בעת הגרירה לא ידועה לנו".
"הגרדיאן" הבריטי דיווח אתמול כי לפחות 20 ספינות משא הנושאות בעלי חיים נתקעו בתעלת סואץ בעקבות הפקק שנוצר. קיים חשש שאם הספינה לא תשתחרר בימים הקרובים בעלי החיים ירעבו, יתייבשו וימותו.
"החשש הגדול ביותר שלי הוא שייגמר להם מזון והמים, כי הם תקועים בתוך הספינות ולא ניתן לפרוק אותם למקום אחר מסיבות בירוקרטיות", אמר גרית וודינגר, האחראי על האיחוד האירופי בארגון בעלי חיים בינלאומי. "בעלי החיים נתונים בסכנת רעב, התייבשות ופציעות. בנוסף, הצוות לא יכול להיפטר מגופות של בעלי חיים מתים בתעלה. מדובר למעשה בפצצה סביבתית מתקתקת עבור בעלי החיים, הצוות וכל מי שמעורב".