כוחות הביטחון עצרו היום (שישי) באזור שכם את מואייד אל-אלפי, מחבל מבוקש שהיה מעורב ברצח הרב מאיר אבשלום חי ליד שבי שומרון ב-2009. המחבל נמלט במשך העשור האחרון, אך היה לסירוגין בכלא הפלסטיני.
3 צפייה בגלריה
מאיר אבשלום חי
מאיר אבשלום חי
הרוצחים חוסלו יומיים לאחר מכן. מאיר אבשלום חי
3 צפייה בגלריה
מעצר בשכם של כוחות הביטחון לפני שנתיים של מבוקש שנמלט מזה כעשור
מעצר בשכם של כוחות הביטחון לפני שנתיים של מבוקש שנמלט מזה כעשור
המעצר בשכם, היום
הרב מאיר חי, אב לשבעה ילדים, נרצח ב-24 בדצמבר 2009 מירי מחבלים בכביש 57 שבין שבי שומרון ליישוב עינב שבצפון השומרון. במהלך נסיעתו נפתחה לעברו אש, הוא נפגע בראשו ואיבד שליטה ברכבו. מותו נקבע תוך זמן קצר במקום.
יומיים לאחר הפיגוע, ביום שבת, נכנס צה"ל לקסבה בשכם כדי לעצור את המחבלים - שהיו שלושה פעילי תנזים ידועים. החיילים כיתרו בתים במשך שעות, אך המחבלים התבצרו במחילות - וכשהכוח פרץ הוא חיסל אותם.
אחד המחבלים, נאדר ג'אבר סורכג'י, היה כלוא במשך שבע שנים בבית סוהר הדרים. הוא נחשד ברצח נהג מיכלית דלק, אך מעולם לא הודה ושוחרר ב-2009 כעבור שבע שנים בכלא. בשב"כ אמרו אז כי טרם מעצרו נחשב לבכיר מבוקשי גדודי אל-אקצה. הוא השתתף בפיגועים רבים, הכין מטענים והקים מעבדות חבלה בשכם.
מחבל נוסף היה רסאן פתחי נאיף אבו-שרח, שנכלא בעבר בישראל ב-1990. אחיו היה ראש התנזים הצבאי בשכם והשתתף בפיגועים רבים עד שנהרג בידי צה"ל ב-2004.
מחבל נוסף היה ענאן סלימאן סובוח, בן 36 משכם, שהיה מעורב בפעילות נרחבת במסגרת התנזים בעיר. בצה"ל אמרו אז שהוא עסק בסחר ובאספקת אמצעי לחימה לפעילות חבלנית עויינת. סובוח שהה בסליק בביתו במהלך ניסיון המעצר של צה"ל, ולאחר שנהרג נמצאו בסליק אמצעי לחימה רבים. על גופו נמצאו שני רובי M-16 ושני אקדחים.
השתתף בהכנת הידיעה: אליאור לוי