4 צפייה בגלריה
דגלי גאווה ברמת גן
דגלי גאווה ברמת גן
בתגובה על מעשי הנאצה: דגלי גאווה נתלו בשכונה
(צילום: עיריית רמת גן)
זוגות חד מיניים מרמת גן שתלו על מרפסות דירותיהם דגלי גאווה, ספגו בסוף השבוע מעשי התנכלות על רקע נטייתם המינית. שני זוגות קיבלו מכתבי נאצה, ולזוג נוסף הושחתה דלת הכניסה לבית. בתגובה, ראש העיר כרמל שאמה הכהן הורה לתלות דגלי גאווה ברחבי השכונה - והצהיר: "ברמת גן שלנו יש מקום לכולם, לא נסבול הדרת אדם בגלל נטייתו המינית". המשטרה פתחה בחקירת המקרים.
יניר וגלעד, בני זוג שמתגוררים בשכונת חשמונאים שבעיר, נתקלו ביום שישי במכתב נאצה שהושאר בתיבת הדואר שלהם. במכתב האנונימי הם נדרשו להסיר את הדגל שתלו על המרפסת, ונכתב להם באיום מרומז: "למה לך צרות?". עוד נכתב בפתק כי "ברחוב גר רב, והוא מבקש להסיר את הדגל של הקהילה כי בניו הם חמומי מוח".
4 צפייה בגלריה
המכתב שקיבלו יניר וגלעד
המכתב שקיבלו יניר וגלעד
"ברחוב גר רב, הוא מבקש להסיר את הדגל, בניו חמומי מוח". מכתב האיומים
יניר סיפר ל-ynet: "יצאנו לפאב השכונתי ביום שישי בערב ואז בדקנו את תיבת הדואר. בפנים מצאנו מכתב שנראה לנו ממש כאיום. המשכנו לפאב והפתק היה איתנו בראש וזאת הרגשה מאוד לא נעימה. במקום ליהנות הראש נדד למשהו אחר וזה מאוד הטריד אותנו".
בשל כך, החליטו בני הזוג לפנות לשאמה הכהן. "ראש העיר מאוד מכוון לסבלנות, אז החלטנו ליצור איתו קשר וכך עשינו במוצאי שבת. מעולם לא נתקלתי באירועים כאלה ברמת גן. אנחנו גרים בדירה הנוכחית ארבע שנים. בן הזוג שלי ירושלמי, וגם שם הוא לא חווה דברים כאלה. האירוע הזה מגיע כמה ימים לפני תשעה באב, בימים שבהם נחרב בית המקדש בגלל שנאת חינם".
4 צפייה בגלריה
מיקי אוזן ומשפחתו
מיקי אוזן ומשפחתו
"אף פעם לא נתקלנו באירועים כאלה". מיקי אוזן ומשפחתו
4 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן
(צילום: עיריית רמת גן)
כמו כן, מיקי אוזן, שחזר ביום שישי הביתה עם בן זוגו שי ושתי בנותיהם, גילה כי המנעול בדירתו הושחת באמצעות דבק. "חשבנו שאולי זה קשור לעבודה שתלוי לנו במרפסת דגל גאווה", הוא סיפר. "אנחנו גרים בדירה ארבע שנים, ואף פעם לא נתקלנו באירועים כאלה, כי זה לא היה אף פעם עניין מבחינת הסביבה שלנו".
"כששמענו על זוג נוסף שקיבל מכתב נאצה שגר מטרים ספורים מאיתנו נפל לנו האסימון", הוסיף אוזן. "האירועים התרחשו באותו יום ובאותו טווח שעות, ואין שום סיבה אחרת שיכולה להסביר למה פגעו דווקא בדירה שלנו. מישהו ידע בדיוק לאיזו דלת להגיע".
אוזן הגיש אתמול תלונה במשטרה והביע תקווה שהנושא יטופל בחומרה. "האירוע הזה מאוד הפתיע אותנו. איזה עלוב נפש, חסר חיים כנראה, החליט שבא לו קצת הומופוביה ולאיים באופן ישיר עלינו כמשפחה גאה. פרצו למרחב הפרטי שלנו וביצועו מעשה של אלימות בהשחתת הדלת. אף אחד לא רוצה לחזור לביתו עם הילדות הקטנות שלו בלילה ולנסות להסביר להן למה מישהו שונא אותנו עד כדי כך".