2 צפייה בגלריה
פקחי עיריית ירושלים במאהל בבלפור
פקחי עיריית ירושלים במאהל בבלפור
"הקרב על הניילון". פקחים במאהל בבלפור
(צילום: "אין מצב" )
פקחי עיריית ירושלים ושוטרים הגיעו הערב (יום א') למאהל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור והורידו את הניילון שתלו המפגינים במקום לצורך הגנה מפני הגשם. מהמשטרה נמסר כי אחד המפגינים נעצר לאחר ש"התנגד לפעילות הפקחים והשוטרים". אחרי כשלוש שעות החזירו הפקחים את הניילון.
בתקופה האחרונה נמצאים המוחים במאבק משפטי מול המשטרה שאישרה את המאהל לתקופה שבין 28-2.7. בשבוע שעבר מארגני המאהל קיבלו אישור להצבת גזיבו בין השעה 23:00-07:00, ובעירייה הציעו למוחים להעביר את מאהל השינה והאוכל לגן העצמאות או למקום אחר - ומסרבת להמשך הלינה במדרכות. לטענת העירייה, יריעת הניילון היא למעשה הפרה של התנאים - אך הפעילים מתכוונים לעתור שוב לבית המשפט נגד העירייה.
2 צפייה בגלריה
פקחי עיריית ירושלים במאהל בבלפור
פקחי עיריית ירושלים במאהל בבלפור
מפגין אחד נעצר. שוטרים ופקחים בבלפור
(צילום: "אין מצב" )

דקל גלעד, שמפגין בבלפור, אמר ל-ynet כי "העירייה החליטה שזה שפרשו ניילון זה שינוי של הסטטוס קוו". לדבריו, הפקחים שהסירו את הניילון "עשו את זה בצורה אלימה". גלעד הוסיף כי "אחד המפגינים, ששמר על הניילון, נעצר. היו שם איזה 12 איש. עצוב שאלה השטויות שכוחות הביטחון שלנו מתעסקים איתן. זה לא הולך לעצור אותנו".
אמיר השכל, מראשי תנועת "אין מצב", אמר כי הפקחים הגיעו בעקבות תלונות למוקד העירוני מצד תומכי נתניהו המפגינים מולם. "אין רגע של מנוחה. זו רשעות", אמר השכל. "שמנו ניילון כי יש גשם. כל הסיפור היה הקרב על הניילון. זו אטימות. אין שום סיכוי שיעצרו אותנו. יש פה רדיפה".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בשל מזג האוויר הגשום אושר שימוש בניילון מגן מפני הגשם".