דני דיין (תקווה חדשה) אמר היום (ד') כי מפלגתו תנהל משא ומתן קואליציוני עם יש עתיד אם מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על יאיר לפיד. זאת בניגוד לעמדתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שאמר שלא יישב בממשלה תחת לפיד.
3 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
"עניתי לשאלה התיאורטית". דיין
(צילום: קובי קואנקס)
"היה והנשיא ישתכנע ויטיל על יאיר לפיד על הרכבת הממשלה, אנחנו נשב איתו וננהל איתו משא ומתן קואליציוני ונראה", אמר דיין בריאיון לאטילה שומפלבי ב-90FM.
עם זאת, דיין ציין כי "אני לא מעריך שזה יהיה המצב. אבל אם זה יהיה המצב, כולם מקדשים את ההמלצות". דיין הוסיף כי חבר הכנסת בעל הסיכויים הטובים יותר להרכיב את הממשלה "יהיה בוודאות בנימין נתניהו או גדעון סער".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער יאיר לפיד
גדעון סער יאיר לפיד
"כולם מקדשים את ההמלצות". סער ולפיד
(צילום: קובי קואנקס)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לריאיון בציוץ בטוויטר. "ראש הממשלה הבא יהיה לפיד או נתניהו. אם תצביעו למפלגות אחרות - לפיד יהיה ראש ממשלה. אם תשבו בבית ולא תבואו להצביע ליכוד - לפיד יהיה ראש ממשלה", כתב נתניהו. סער השיב לו בציוץ: "נתניהו, תהיה רגוע. ישראל תהיה בידיים טובות. אני אחליף אותך".
דיין עצמו הבהיר לאחר הריאיון כי רק השיב לשאלה תיאורטית. "ללפיד אין שום סיכוי להרכיב ממשלה. חזרתי ואמרתי את זה לכל אורך הריאיון. לשאלה התיאורטית מה יקרה אם הנשיא בכל זאת יטיל עליו את המנדט, עניתי תשובה ששייכת יותר לתחום הנימוסים מאשר לתחום הפוליטי", כתב דיין בטוויטר. "אני עוד אלמד שאסור להיות מנומס במערכת בחירות. רק גדעון סער יוכל להרכיב ממשלה".
3 צפייה בגלריה
סגלוביץ' ולפיד
סגלוביץ' ולפיד
סגלוביץ' ולפיד
(צילום: מוטי קמחי)
בריאיון נוסף, אמר יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שהצהרת סער כי הוא יהיה ראש הממשלה הבאה מתאימה "למחלקה פסיכיאטרית". "אנשים שיש להם שיפוט מציאות לקוי אומרים את הדברים האלה. שיפוט מציאות לקוי לא כי יש להם בעיה נפשית, אלא מהחשש שמדברים אל 'בייס'. הם לא מדברים אל מול העולם ומול העקרונות, מול דרך", אמר סגלוביץ'.
הוא הוסיף כי "אני מדבר אל מול עקרונות, אל מול דרך, אל מול מפלגה שעומדת ודבקה בעקרונותיה, לא ממציאה כל יום משהו חדש. לא מתחבקת עם סמוטריץ' ולא עם בן גביר, שזה מה שיקרה אם הוא (סער) יילך עם נתניהו".