2 צפייה בגלריה
בית משפט המחוזי
בית משפט המחוזי
בית המשפט המחוזי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני צעירים שתקפו גבר במעלה אדומים. לפי כתב האישום, השניים - שי איסקוב (23) מעכו ולידור אלפסי (27) מדימונה - תקפו צעיר שסברו כי תקף בעבר את בת זוגו של איסקוב. הם מואשמים בחבלה בכוונה מחמירה למתלונן, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.
עו"ד שרית רייך אבניאל מפרקליטות מחוז ירושלים כתבה בכתב האישום כי איסקוב קיים קשר רומנטי עם צעירה שבשנת 2019 הייתה בקשר עם צעיר אחר. הצעירה אמרה לאיסקוב כי אותו צעיר תקף אותה בעבר, פיזית ומינית. בעקבות הדברים איסקוב החליט לתקוף את אותו אדם.
2 צפייה בגלריה
הסכין נשברה מעוצמת הדקירות. ארכיון
הסכין נשברה מעוצמת הדקירות. ארכיון
הסכין נשברה מעוצמת הדקירות. ארכיון
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום, איסקוב גילה באמצעות הרשתות החברתיות כי לאותו צעיר יש בת זוג נוכחית ממעלה אדומים, וביקש מחברו אלפסי להגיע יחד איתו לעיר כדי לתקוף את המתלונן ואף הציע לו תשלום כספי. אלפסי נענה להצעה, אך סירב לקבל תשלום.
ב-6 במרץ בסביבות השעה 18:00 הגיעו הנאשמים, יחד עם חברתו של איסקוב ואישה נוספת, למעלה אדומים. הם ביררו באמצעות מודיעין 144 את כתובתם של הוריה של בת הזוג הנוכחית, ואז סרקו ברחוב אחר המתלונן ושאלו שכנים היכן הוא נמצא. כשלא מצאו אותו, חזרו לרכב והמתינו.
לאחר חצי שעה יצא המתלונן מבית הוריה של בת זוגו לרחוב, כשהוא יחד עם אחיה הקטן בן ה-14. משהבחינו בו השניים, יצאו מהרכב כשאלפסי מחזיק סכין יפנית וגז מדמיע. לפי כתב האישום, לאחר שווידאו את זהותו באמצעות כמה שאלות, תקף איסקוב את המתלונן באגרופים לכיוון הראש, ובעט בו בבטן.
במקביל, ניסה אלפסי להתיז על המתלונן גז מדמיע, אך מיכל הגז היה תקול. לאחר מכן דקר אלפסי את המתלונן בראש, בחזה, בגב, בזרוע ובירך, בעוד איסקוב תוקף אותו באגרופים כדי למנוע מהמתלונן לקום, והמתלונן מכסה את פניו בידיו כדי להתגונן. מעוצמת הדקירות, נשברה הסכין היפנית. כעבור כמה שניות, נכנסו איסקוב ואלפסי לרכב ונמלטו מהמקום. לפי כתב האישום, כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו למתלונן דקירה בחזה, והוא נזקק לטיפול כירורגי של נקז חזה. כמו כן נגרם למתלונן חתך בראש באורך כ-8 ס"מ.
המתלונן אושפז במשך שלושה ימים בבית חולים. משטרת דימונה זימנה את אלפסי לחקירה ב-16 במרץ, אך הוא ברח מהעיר לצפון הארץ ולאחר מכן למושב בית אלעזרי בדרום, למרות שידע כי המשטרה מחפשת אחריו. אלפסי גם עטף את מכשיר הסלולר שלו בנייר כסף, כדי למנוע מגורמי אכיפת החוק לאתר אותו. בסופו של דבר הוא אותר ב-18 במרץ בבית אלעזרי.
עו"ד ליאור כהנא שמייצג את איסקוב מטעם הסנגוריה הציבורית: "הצעיר שיתף פעולה עם החוקרים. אנו נמצאים בתחילתו של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נגיב בבית המשפט".
עו"ד לימור זקן שמייצגת את אלפסי מטעם הסנגוריה הציבורית: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה ולא נוכל להתייחס בשלב זה לאישומים".