תשעה חודשים לפני המועד ו-17 שנים אחרי שנכנס מאחורי סורג ובריח, השתחרר אחר הצהריים (יום א') העבריין זאב רוזנשטיין מכלא רמלה ויצא לחופשי. "אני מרגיש טוב, זה לא הזמן לדבר", אמר עם שחרורו.
זו לא הפעם הראשונה שרוזנשטיין הגיש בקשה לשחרור מוקדם. באוגוסט 2019 נדחתה בקשתו הקודמת, אך ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט קבעה בשבוע שעבר כי רוזנשטיין (65), שהורשע בהפצת סמים בארצות הברית ובקשירת קשר לביצוע פשע. הפרקליטות מרכז ביקשה - ונענתה בחיוב - לעיכוב השחרור כדי לשקול לערער על השחרור, אך לבסוף משכה את הבקשה.
3 צפייה בגלריה
זאב רוזנשטיין משתחרר מכלא איילון ברמלה
זאב רוזנשטיין משתחרר מכלא איילון ברמלה
זאב רוזנשטיין משתחרר מכלא איילון ברמלה, אחר הצהריים
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
תמונת זאב רוזנשטיין במדי אסיר
תמונת זאב רוזנשטיין במדי אסיר
ארכיון. זאב רוזנשטיין
(צילום: ערן יופי כהן)
רוזנשטיין נחשב במשך שנים ארוכות לאחד מראשי הפשע המאורגן המשמעותיים ביותר, ואף הוגדר כיעד המודיעני מספר 1 של המשטרה, שעשתה כל מאמץ בניסיון לשלוח אותו לכלא. במהלך השנים הוא ניצל כמה פעמים מניסיונות חיסול מצד אויביו בעולם הפשע, באחד מהם, בפיגוע הפלילי ב-2003, נהרגו שלושה אזרחים לאחר שמטען חבלה התפוצץ ליד חנות של חלפן כספים ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שאליה הגיע רוזנשטיין. הוא עצמו שרד.
ב-2004 הוא נעצר בחשד להפצת מיליוני כדורי אקסטזי בארה"ב, הוסגר לאמריקה ונידון שם למאסר. לאחר גזר דינו הוחזר לישראל ומאז הוא מרצה כאן את עונשו. רוזנשטיין הוגדר כאסיר מסוכן, ולפיכך לא זכה לחופשות (למעט שלוש חופשות מיוחדות שאושרו לרגל נישואי ילדיו).
3 צפייה בגלריה
ניסיון ההתנקשות ברוזנשטיין
ניסיון ההתנקשות ברוזנשטיין
ניסיון ההתנקשות ברוזנשטיין
(צילום: מיכאל קרמר)
הפרשה שבמסגרתה נעצר רוזנשטיין החלה ביולי 2001, כשבניו יורק נעצרו שני ישראלים, דוד רואש וישראל אשכנזי, כשברשותם מיליון כדורי אקסטזי (בשוויו של כ-40 דולרים כל אחד) וסכום כסף גדול. בחקירתם סיפרו שנשלחו להפיץ את הסמים על ידי רוזנשטיין ואנשיו. בפברואר 2002 הועברו רואש ואשכנזי לחקירה במיאמי. במקביל נעצר אזרח קולומביאני בשם פטריסיו ויווס על-ידי הרשות ללוחמה בסמים האמריקנית (DEA) כחשוד באותה פרשה.
באותו זמן הפעילה משטרת ישראל סוכן סמוי בספרד, המקורב לרוזנשטיין. הסוכן, מוטי כהן, חשף בפני החוקרים כי שם-טוב מכתבי, שותפו של רוזנשטיין לעסקים, פנה אליו כדי שיגייס רוצחים שכירים קולומביאנים שיתנקשו בחייהם של האחים אלפרון. שני שכירי החרב הגיעו לישראל, ובמשך כחודש ימים עקבו אחריהם בלשי הימ"ר, עד שאלה עזבו את הארץ מבלי לבצע את המשימה שהוטלה עליהם.
באפריל 2002 נעצר במדריד הסוכן מוטי כהן על-ידי אנשי ה-DEA, בתיאום מלא עם מפעיליו בתל אביב - זאת בהתבסס על מעורבותו בעסקת הסמים הגדולה שנחשפה בניו יורק ביולי 2001. כהן הוסגר לידי ה-DEA במיאמי, שם שיתף פעולה עם חוקריו ומסר הודעה מפורטת, שבה קשר סוף סוף את מעורבותו של זאב רוזנשטיין לעסקאות הסמים, בסיועו של מכתבי. מכתבי עצמו נעצר ביוני 2003 בבירת בולגריה, סופיה, ואף הוא הוסגר לידי ה-DEA במיאמי. בעקבות החקירה הבינלאומית הגיע לישראל צו מעצר בינלאומי ובו בקשה להסגיר את רוזנשטיין לארה"ב.