2 צפייה בגלריה
 שוטרים בירושלים
 שוטרים בירושלים
שוטרים בירושלים
(צילום: AFP)
משטרת ישראל נערכת לאכוף בסוף השבוע את מגבלות הקורונה החדשות שייכנסו לתוקף היום (שישי) בשעה 17:00. המשטרה תיפרס בכוחות גדולים ברחבי הארץ כדי לאכוף את סגירתם של המקומות שהפעילות בהם תהיה אסורה עם כניסתו לתוקף של הצו לשעת חירום. לצד המשטרה, גם הרשויות המקומיות אחראיות לאכיפת ההגבלות.
במשטרה אמרו שהם מודעים למרד של בעלי המסעדות שמתכוונים לפתוח בניגוד לתקנות, וכי הם "ערוכים להתמודד" איתם. הם גם התייחסו להפגנות המתוכננות מחר בירושלים ותל אביב ואמרו: "אנחנו מקווים שהציבור יישמע להנחיות שלנו בהפגנות. אין כוונה לאפשר להפר סדר, מותר להפגין. המשטרה אתמול בירושלים הציבה חלופות למפגינים. לא ניתן אישור לתהלוכה, אלא רק להפגנה".
בארגון ציינו כי אכיפת ההגבלות החדשות תהיה מאתגרת, בין היתר בגלל ההתראה הקצרה לגביהן. "אנחנו עומדים בפני אתגרים משמעותיים בגלל טווחי הזמן. גם חוסר הבהירות של ההנחיות, מכיוון שהן עדיין לא פורסמו באופן מסודר", אמרו.
במשטרה הדגישו כי מאחר וההחלטות התקבלו זה עתה, ומכיוון שהציבור הרחב לא מעורה בפרטיהן, השוטרים בשטח יפעלו במתינות ולא ימהרו לרשום דו"חות, אלא קודם כל יזהירו ויבקשו מהציבור לעמוד בהנחיות, ורק במקרה של חוסר ציות הם יתנו קנסות. בנוסף במשטרה מתכוונים לעבוד בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות וגורמים אחרים שיכולים להשפיע על קהילותיהם.

לפי החלטת הממשלה הלילה, בכל יום שישי בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 05:00 תיאסר פתיחת חנויות, קניונים, מוזיאונים, בריכות שחייה ואטרקציות תיירותיות. עם זאת, השרים החליטו שלא להגביל את מרחק היציאה מהבתים בסופי השבוע.
בנוסף, הממשלה החליטה לסגור מהשעה 17:00 היום ועד להודעה חדשה את מכוני הכושר וחדרי הסטודיו, וכן לאסור ישיבה במסעדות. השרים החליטו גם לדחות את הצעת ראש המל"ל לסגור את חופי הים מהיום - והשהייה בהם תותר בסוף השבוע הקרוב, אולם החל מסוף השבוע הבא היא תיאסר בין יום שישי ב-17:00 ליום ראשון ב-05:00.
ההגבלות שאישרו השרים בסופי השבוע לא חלות על חנויות שמספקות שירותים חיוניים - ובהן חנויות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות למכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדות לתיקון מוצרי תקשורת. השרים אישרו עוד כי בריכות השחייה בבתי המלון גם לא ייסגרו בסופי השבוע.