סגניתו של ג'ו ביידן, קמלה האריס, שהערב (שבת) נקבע כי תהפוך לאישה הראשונה בתולדות ארה"ב שתכהן כסגנית הנשיא, כתבה בטוויטר מיד אחרי ההכרזה: "הבחירות האלה הן על כל כך הרבה יותר מאשר ג'ו ביידן או אני. אלה בחירות על נשמתה של אמריקה ועל הנכונות שלנו להיאבק עליה. עבודה רבה מצפה לנו. בואו נתחיל".
1 צפייה בגלריה
קמלה האריס בעצרת הבחירות באוקלנד
קמלה האריס בעצרת הבחירות באוקלנד
קמלה האריס באחת מעצרות הבחירות
(צילום: AP)
האריס בת ה-56, שנולדה לאב מג'מייקה ולאם מהודו, הייתה בעבר התובעת הכללית של קליפורניה. אשתקד התמודדה בעצמה בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ולזמן קצר אף נחשבה למועמדת בולטת. בדצמבר פרשה מהמרוץ אחרי שלא הצליחה לפרוץ קדימה, ובהמשך הביעה תמיכה במועמדותו של ביידן ובאה לתמוך בו באירועי הקמפיין שלו. באוגוסט הכריז על הצטרפותה לקמפיין. בעלה דאגלס אמהוף צייץ אחרי הניצחון תמונה משותפת של השניים, וכתב: "גאה בך כל כך".
גל התגובות התחיל עם תגובתו של ביידן עצמו, שצייץ בטוויטר זמן קצר אחרי ההכרזה: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".
בהודעה שפרסם טראמפ מיד אחרי ההכרזה הוא הבטיח ש"הבחירות האלה רחוקות מלהיגמר" וטען שביידן "ממהר להכריז על עצמו באופן שקרי כמנצח". בהודעה מסר טראמפ כי הקמפיין שלו יתחיל לקדם הליכים משפטיים בעניין ביום שני וכתב: "העם האמריקני זכאי לבחירות הוגנות".

"זריחתו של יום חדש של תקווה"

יו"ר בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, הצהירה כי בחירתו של ביידן "מציינת את זריחתו של יום חדש של תקווה לאמריקה".
מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, שהפסידה לדונלד טראמפ בהפתעה גדולה בבחירות לנשיאות ב-2016, צייצה בטוויטר: "המצביעים אמרו את דברם, והם בחרו בג'ו ביידן ובקמלה האריס להיות הנשיא הבא וסגנית הנשיא הבאה. זהו צמד שמציין היסטוריה, דחייה של טראמפ, דף חדש לאמריקה. תודה לכל מי שעזר לזה לקרות. קדימה, יחד". הנשיא לשעבר ברק אובמה, שביידן כיהן כסגנו, אמר כי הוא "אינו יכול להיות גאה יותר".
גם התגובות בעולם לא איחרו לבוא. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, איחל הצלחה לביידן ולהאריס, וכתב כי הוא מצפה לעבודתם המשותפת. שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי גרמניה רוצה "להשקיע בשיתוף הפעולה" בין המדינות. ראש ממשלת יוון איחל הצלחה לביידן, ואמר כי הוא "חבר אמת של יוון" וכי הוא בטוח ש"תחת נשיאותו, היחסים בין המדינות יתחזקו אף יותר".