אחרי מטחי הרקטות לאזור ירושלים ובית שמש מוקדם יותר הערב (שני), כמו גם ירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ צבאי סמוך לגדר המערכת, חיל האוויר תוקף ברצועת עזה. לפי דיווחים ערביים ישנם לפחות 20 הרוגים, בהם 9 ילדים ומפקד שטח בחמאס. כמו כן, דווח על פגיעה ברוכב אופנוע. בצה"ל אמרו כי סוכלה חוליית שיגור של שלושה פעילי חמאס בצפון הרצועה. בהמשך תקפו מטוסים "מנהרת טרור התקפית" של חמאס, וכמה פעילי הארגון שהיו בה נהרגו כנראה.

אחר הצהריים שיגרה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי טיל נ"ט לעבר ג'יפ צבאי. בארגון הטרור דיווחו על פגיעה ישירה. בצה"ל אישרו את הפרטים ואמרו כי בוצע ירי נ"ט מצפון רצועת עזה לעבר רכב אזרחי בצפון העוטף, שכתוצאה ממנו נפצע באורח קל אזרח ששהה ברכב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. עוד אמרו בצבא כי "יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים". מתחקיר ראשוני בצה"ל עלה כי האירוע התרחש בין יד מרדכי לשדרות, אז עמד הפצוע לצד מכוניתו שנפגעה ובכך, כפי הנראה, נמנעה פגיעה קשה יותר בו.
2 צפייה בגלריה
חיסול של רוכב אופנוע בצפון רצועת עזה
חיסול של רוכב אופנוע בצפון רצועת עזה
חיסול של רוכב אופנוע בצפון רצועת עזה
בצה"ל התייחסו לפגיעת טיל הקורנט ברכב, ואמרו כי "האירוע חמור ביותר ולא יעבור בשתיקה. תקרית הנ"ט בוצעה על גבעה בשטח פתוח מדרום לשדרות. רוב השיגורים נפלו בשטח פתוח או יורטו. חמאס ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב בחומרה. נערכנו למנעד תרחישים נרחב, תגברנו את ההגנה האווירית בשכבות שונות ופרסנו כוחות גם לכיבוי שריפות. חמאס יבין זאת אחרי שנפעל ברצועה. אחת האפשרויות היא גם יציאה למבצע רחב. הכנו תוכנית נרחבת וסדורה ולא נהסס להפעילה. זו פגיעה בלתי נסבלת במדינת ישראל. גם כעת אנו מתגברים בכוחות נוספים למשימת ההגנה באוגדת עזה.
בינתיים, בישראל מעריכים כי חמאס יירה שוב הערב ובהתאם לכך תהיה עלייה ברמת התקיפות של צה"ל ברצועה. מאחורי הקלעים מתקיימים מאמצים של מתווכים בינלאומיים להביא לרגיעה באזור. בנוסף, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר תקיפה אווירית משמעותית ברצועת עזה ללא פעולה קרקעית. בכירים בישראל אומרים כי "חמאס צריך לחטוף מכה קשה, אך עדיין כולם מבינים את המגבלה שלנו. אין לנו רצון לצאת למלחמות גדולות. אין מה להרוויח ממלחמה. ברור שנשלם מחיר מסוים, אבל הם ישלמו מחיר כבד. התקווה של כולם היא שזה ייגמר עד עיד אל-פיטר, תוך יומיים-שלושה".
ההערכה בישראל שהחמאס יירה שוב הערב ובהתאם לכך תהיה עליה במדרגות התקיפות שלנו. יש כבר מאחורי הקלעים מאמצים של מתווכים בינלאומיים להביא לרגיעה.


זמן קצר לפני כן, בשעה 18:00, נשמעו אזעקות בירושלים, בית שמש וביישובי האזור. זאת עם פקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כעבור זמן קצר שוגרו מטחים גם לעוטף עזה.
האזעקה באזור ירושלים נשמעה גם ביישובים בית נקופה, מבשרת ציון, מוצא עילית, קיבוץ צובה, אבו גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים וכסלון. האזעקה נשמעה גם במשכן הכנסת, והח"כים פונו מהמליאה.
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר: "גדודי עז א-דין אל-קסאם שיגרו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותו היטב".
כמו כן, בישראל נערכים לירי לעבר המרכז ולעבר נמל התעופה בן גוריון. בנוסף, רשות התעופה האזרחית הנחתה לסגור את המרחב האווירי לגובה של 1,500 רגל באזור מסוים במרכז הארץ ברדיוס של קילומטר אחד, והגבילה את גובה הטיסה משדה התעופה הרצליה לגובה דומה.
קודם לכן הורה ראש העיר אשקלון תומר גלאם לפתוח מקלטים, למרות שלא התקבלה הוראה רשמית. מהעירייה נמסר כי "על אף העובדה שלא התקבלה הנחייה רשמית לעשות זאת, החלטנו לפעול בנושא כמשנה זהירות". כמו כן, בשל ההסלמה, תנועת מטוסי הנוסעים הממריאים מנתב"ג הוסטה לנתיבים חלופיים. המטוסים מגיעים מכיוון צפון וממריאים לכיוון צפון מנמל התעופה בן גוריון - עד לאזור נתניה וחדרה.
פורסם לראשונה: 19:26, 10.05.21