ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, קרא היום (חמישי) לתושבי העיר שלא לאפשר לילדיהם לצאת מהבית בימים הקרובים, עד לחזרת השקט לעיר. הוא חזר היום וקרא למשטרה לתגבר את כוחותיה בעיר, לאחר שאתמול הגיעו לעכו שתי פלוגות נוספות של מג"ב במסגרת התגבור עליו הכריזו ראש הממשלה והשר לביטחון פנים. היום הגיעה פלוגה שלישית. אמש במהלך ההתפרעויות בעיר הודתה המשטרה כי אין בכך די, וכי כמות השוטרים בעיר אין בה כדי לכסות את כל האירועים.
"זה אירוע חריג בחומרתו", אמר היום לנקרי. "לא יכולנו לחזות שאירוע כזה אפשרי בעכו, שבעשור האחרון עבדה ופעלה ושיתפה את כל המגזרים השונים, יהודים וערבים. כל מי שחי פה, חי בשלום. אני מצפה ממשטרת ישראל לתגבר את הכוחות, להביא להפסקת האלימות, לעצור את המתפרעים ולהביא לשקט בעכו".
3 צפייה בגלריה
שמעון לנקרי
שמעון לנקרי
שמעון לנקרי
(צילום: דרור כץ)
3 צפייה בגלריה
ההתפרעויות בעכו
ההתפרעויות בעכו
ההתפרעויות בעכו
(צילום: שרון צור)
"אני פונה גם לכל תושבי העיר. תשמרו על הילדים, אל תתנו להם לצאת עד שנעבור את התקופה הקשה הזו. אני מאמין שתוך שבועות ספורים נוכל להחזיר את עכו למה שהיא הייתה קודם", אמר לנקרי.
גם ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, קוראת להגדיל את כוחות המשטרה בעיר, ופנתה היום במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אתמול הגיעו הרבה אנשים שלא גרים בחיפה והם הביאו להסלמה נוספת של המצב. זאת בעיצומו של מאמץ גדול אותו השקענו בגיבוש כלל מנהיגי הדתות והקהילות השונות בעיר להשקיט את הרוחות ולהביא לרגיעה".
3 צפייה בגלריה
שוטרים פרוסים בחיפה
שוטרים פרוסים בחיפה
שוטרים פרוסים בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
"אנא הגדילו את כוחות השיטור והביטחון בעיר. ואנא, וודאו שהכוחות הללו, שעושים עבודת קודש בתנאים לא פשוטים, יבחינו בין פורעי החוק לבין האנשים הנורמטיביים. אין כאן ימין ושמאל, אין כאן ערבים ויהודים: יש אנשים אלימים ופורעי חוק, ויש אנשים נורמטיביים שרוצים לחיות את חייהם בביטחון ובשקט. האבחנה צריכה להיות ברורה".
מנגד, בארגונים ערבים תוקפים את קליש ודורשים ממנה לספק להם הגנה מפני ארגוני הימין. מנהל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח אמר כי קליש מגלה אוזלת יד. "אני דורש ממנה לעמוד מול הפשיסטים, כפי שעשו בעבר גוראל ומצנע. ברשתות מופצות הודעות, הקוראות להגיע הלילה שוב ולפגוע בערביי חיפה".