הגר פרץ, בת 28 מרחובות, עשתה לפני שבוע בדיקת קורונה ליתר ביטחון, כדי להגן על אנשים בקבוצת סיכון המתגוררים איתה ונחשפים אליה. היא שמחה לגלות שהתשובה שלילית, אך לא ציפתה למה שקרה לאחר מכן: בגלל תקלה, כנראה, היא הוגדרה חיובית לנגיף - ונשלחה לבידוד במסרון ממשרד הבריאות. כשניסתה לערער על כך נתקלה במסכת של אטימות ביורוקרטית מתסכלת.
"ביום שישי בצהריים קיבלתי הודעה לטלפון הנייד שלי שנמצאתי חיובית לקורונה, והשב"כ מאתרים את הטלפון שלי", סיפרה פרץ בריאיון לאולפן ynet. לאחר מכן היא התקשרה למוקד משרד הבריאות, ובתום המתנה ארוכה הופנתה לנציג.
2 צפייה בגלריה
הגר פרץ
הגר פרץ
הגר פרץ וההודעה שקיבלה
2 צפייה בגלריה
הבדיקה שביצעה
הבדיקה שביצעה
התשובה השלילית שקיבלה הגר מכללית
"בהתחלה אמרו לי שעשיתי באותו יום שתי בדיקות - אחת חיובית ואחת שלילית. אחר כך שינו גרסה ואמרו לי שעשיתי שתי בדיקות יום אחרי יום. הסברתי שעשיתי רק בדיקה אחת וקיבלתי מקופת החולים תשובה שלילית", סיפרה הגר.
"אמרו לי שאני צריכה לפנות לקופת החולים שלי, אבל זה יום שישי בערב, הקופה לא זמינה. אפשר רק ליצור קשר עם רופאים אונליין, לא עם רופא המשפחה שלי. הגעתי לרופא והוא הסביר לי שזה לא הגיוני - שיש לי רק תשובה שלילית בכל המערכות של כללית", היא הוסיפה.
בינתיים קיבלו אנשים שהיו בקרבתה של הגר הודעה שעליהם להיכנס לבידוד. "נשלחו לבידוד כל אנשי הבית שלי שמתגוררים איתי, ועוד שתי חברות שלי שגם קיבלו הודעה לטלפון שגם הן נכנסות לבידוד. סתם, בלי סיבה".
מקופת החולים כללית וממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.