גבר בן 40 ממיורקה שהדביק 22 בני אדם בקורונה נעצר בחשד לתקיפה, מכיוון שהמשיך ללכת לעבודה ולהתאמן במכון הכושר למרות שסבל מתסמינים של הנגיף.
המשטרה באי הספרדי החלה את החקירה נגדו בסוף חודש ינואר, אחרי התפרצות קורונה בעיירה מנקור, בעקבות דיווחים לפיהם העובד "נדבק אבל הסתיר את המחלה שלו".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמה ימים לפני שאובחן חיובי לקורונה הגבר התחיל לפתח תסמינים שמזוהים עם הנגיף. אותם תסמינים גרמו לקולגות שלו לדאוג – אך בכל זאת הוא סירב ללכת הביתה. בסוף היום הוא הלך להיבדק – אך בחר שלא להמתין לתוצאות. למחרת הוא חזר לעבודה, וגם ביקר במכון הכושר. הבוס בעבודה, והקולגות, התעקשו שהוא צריך ללכת הביתה מחשש שידביק אותם. בהמשך סיפרו למשטרה שהוא סבל מחום גבוה של יותר מ-40 מעלות.
העובד התעלם מבקשות הצוות והמשיך להגיע לעבודה. הוא אף התגרה בקולגות שלו, הוריד את המסכה כשהשתעל ואמר להם: "אני הולך להדביק אתכם בקורונה".
כשתוצאות הבדיקות הגיעו, וקבעו שהעובד אכן נדבק, העובדים התלוננו עליו למשטרה. העובדים נבדקו וחמישה מהם נמצאו חיוביים לקורונה. הם הדביקו כמה בני משפחה, בהם תינוקות בני שנה. בחדר הכושר הדביק הגבר שלושה אנשים, שגם הם הדביקו בני משפחה.
המשטרה אמרה שהעצור הדביק 22 בני אדם בסך הכול. איש מהם לא נזקק לאשפוז.