4 צפייה בגלריה
הנעדרים במדבר יהודה
הנעדרים במדבר יהודה
שמעון לביא, שני בניו ובן דודם (הקרובים למצלמה), היום
ארבעה רוכבי אופניים מהשרון - אבא, שני בניו ובן דודם - נעדרו מאתמול (שישי) בצהריים לאחר שיצאו לרכיבה במדבר יהודה ואותרו היום לפנות בוקר. הארבעה - שמעון לביא (53), רפאל לביא (33), רפאל לביא (29) ועמית לביא (25) - נמצאו בנחל אוג עליון כאשר הם סובלים מהיפותרמיה קלה. הם טופלו במקום על ידי מתנדבי יחידת החילוץ מגילות. בדיווח הראשוני צוין כי הם נראו לאחרונה באזור מנזר מר סבא שבצפון המדבר, שנחשב לשטח C.
בר, אשתו של רפאל בן ה-29, אמרה ל-ynet כי "הם רוכבים מדי יום שישי, והפעם הם עשו מסלול חדש. הם כנראה התבלבלו בדרך ויש כל מיני עדי ראייה שאומרים שהם ראו אותם לאורך היום והם שאלו אותם על המסלול. אנחנו מסיקים מזה שהם התבלבלו".
4 צפייה בגלריה
חיפוש אחר הנעדרים
חיפוש אחר הנעדרים
החיפושים במדבר יהודה
(צילום: יחידת חילוץ מגילות)
4 צפייה בגלריה
עמית לביא בן ה-25
עמית לביא בן ה-25
עמית לביא
4 צפייה בגלריה
רפאל לביא בן ה-33
רפאל לביא בן ה-33
רפאל לביא בן ה-33
אחד ממכריהם של הנעדרים אמר ל-ynet כי הארבעה, שלושה מהם בשנות ה-20, יצאו לרכב ב"דרך הסוכר" שבמדבר יהודה, ובשלב מסוים נותק עימם הקשר. האדם האחרון שפגש את הארבעה ראה אותם בשעה 12:20 בערך. "אני מאוד מודאג, כי הם כנראה לא מכירים את המסלול ואנחנו בתקופה חורפית קפואה", אמר טרם מציאתם.
יותר מ-40 מתנדבים של יחידת החילוץ מגילות הוקפצו לסייע באיתור הרוכבים. ביחידה ציינו כי לחלק מהרוכבים יש רקע רפואי בסיכון, והטמפרטורות באזור נמוכות. גם מסוק של המשטרה הוקפץ וכן צוותי איתור, רחפנים, רחפן תרמי, ריינג'רים וצוותים רגליים. חטיבה 417 (חטיבת הבקעה) של צה"ל סייעה גם היא בחיפושים. לאחר שמצבם התייצב, יצאו אל מחוץ לנחל בליווי מתנדבי היחידה.
בדרך לאזור סייעו מתנדבי יחידת החילוץ מגילות לאדם שנפצע בתאונת דרכים באזור מצפה יריחו. הוא פונה על-ידי אמבולנס טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים, לאחר שקיבל טיפול ראשוני בשטח.
פורסם לראשונה: 22:35, 25.12.20