3 צפייה בגלריה
הגן בשדרות
הגן בשדרות
המעון בשדרות
בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות החשד להתעללות בפעוט שתועד קשור בכל גופו בחיתולים במעון בשדרות, סיפר הבוקר (יום ו') אביו בריאיון ל-ynet כי המשפחה בטראומה: "אנחנו אחרי לילה קשה מאוד, הילד בסדר ברוך השם אבל אנחנו צריכים לעשות בדיקות כדי לראות שמערכת העצבים שלו לא נפגעה".
במהלך הלילה עצרה המשטרה שלוש גננות במעון בחשד למעורבות בהתעללות בפעוט, בן שנה ושמונה חודשים. מעצרן של שתיים מהן הוארך ביומיים בבית משפט השלום באשקלון. לפי המשטרה, קיים חשד שלפיו "מדובר במנטליות של הגננות. בכל פעם שילד במעון לא רגוע או מתקשה להירדם - קושרים אותו בחיתולים".
שתי הגננות שמעצרן הוארך לא הכחישו בחקירתן שקשרו את הילד, אך טענו כי "הכול נעשה מתוך אהבה ומסירות". השתיים הוסיפו גם כי מדובר בשיטת הרגעה וטענו שלא הייתה להן כוונה רעה.
3 צפייה בגלריה
חשד להתעללות במעון בשדרות
חשד להתעללות במעון בשדרות
תיעוד הפעוט במעון בשדרות
מי שהביאה למעצרן של הגננות היא סבתו של הפעוט, שפרסמה פוסט בפייסבוק עם תיעוד הנכד לאחר שהגיעה ל"ביקור פתע" במעון. בנה אמר הבוקר: "אני עד עכשיו לא מעכל את זה, לא הצלחתי להירדם בלילה, לא הבנתי איך אפשר להגיע למצב כזה. אימא שלי חשדה, אני בכלל לא ידעתי מכלום. אני סמכתי על בעלת המעון ולכן רשמתי לשם את הבן. לא חשבתי שזה יגיע למצב הזה".
אביו של הפעוט אמר עוד: "בשבועיים האחרונים אימא שלי הייתה לוקחת את הבן למעון. בבקרים, כשהייתי מתקשר אליה, שאלתי אותה איך הילד היה בכניסה לגן. היא הייתה עונה לי 'איך שהוא רואה את הגן - הוא בוכה. רק אחרי שאימא הלכה לגן בהפתעה, הבנתי למה הילד שלי בוכה כל בוקר בכניסה לגן".
3 צפייה בגלריה
הגננת החשודה
הגננת החשודה
בעלת המעון שנעצרה
על תחושותיו בעקבות התיעוד הקשה שצילמה אמו, סיפר: "אתה לא מבין עד כמה הראש שלי התהפך. אתה יודע מה עבר לי בראש? אבא שלי נפטר לפני 21 שנה כשהייתי בן 10. ביום שקברו אותו ראיתי אותו, לא עלינו, עטוף בדיוק כך. הייתי אתמול בחתונה באשדוד, שוטר הזעיק אותי לתחנה בשביל לתת עדות וכל הדרך לתחנה התמונה של הבן שלי קשור לא יוצאת לי מהעיניים.
"בכל פעם שהייתי רואה דברים כאלה בחדשות, הייתי אומר לעצמי 'איזה מסכנים ההורים האלה'. היום אני עובר את זה. היום עשו את זה לילד שלי, מחר יכולים לעשות את זה לעוד הרבה ילדים. כל הגוף שלי רועד מעצבים, אני לא מפסיק לבכות, זה משגע אותי. תודה למשטרת ישראל שכבר בשעות הקטנות של הלילה התחילו לעשות את כל העבודה. אני מקווה שהחוק יבוא לידי ביטוי".

"עדיין חושבים שאני סתם מכפישה"

הסבתא, שחשפה את החשד להתעללות, סיפרה מוקדם יותר ל-ynet: "תמיד חשדתי שהגננות מתנהגות ככה וקושרות את הילדים. התרעתי בפני ההורים, זעקתי וביקשתי שיעשו משהו, אבל אף אחד לא הקשיב לי. חשבו שאני מדברת סתם. עד שהחלטתי לבדוק בעצמי ועשיתי ביקור פתע שם. וגם אחרי שחשפתי - עדיין חושבים שאני סתם מכפישה. זה לא נכון והכול אמת. אני שמחה שהמשטרה בתמונה".
בפוסט שבו נתנה ביטוי למראה הקשה שנגלה לעיניה, ציינה הסבתא: "קשרו את הילד כמו שאתם רואים, הוא בקושי נושם עם הרבה בכי ודחפו לו מוצץ. עשיתי ביקור פתע בגן והזדעזעתי מהמראה. הגננות ישבו בחצר, עישנו סיגריות והילד בחדר שוכב קשור ולא זז, מהמראה הזה איבדתי הכרה. הגננות אמרו שכל ילד שבוכה הם קושרים אותו ככה ומענישים אותם, הורים לשתף לשתף!!! כל זה יכול לקרות עם הילד שלכם".