הגל השני של התחלואה בקורונה הביא לסגירת בתי הספר כשבועיים בלבד אחרי תחילת שנת הלימודים, ולפי תוכנית היציאה מהסגר הלימודים ימשיכו להתבצע מרחוק עוד שבועות ארוכים לכל הפחות. אך בריאיון באולפן ynet הבוקר (חמישי) אומר יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז כי למרות הקשיים זו תהיה שנת לימודים משמעותית, ומבהיר עם זאת כי המורים ייאבקו על תנאי הוראה שיבטיחו את בריאותם.
- האם השנה הזאת אבודה? "לעניות דעתי לא. אמנם התלמידים ילמדו קצת פחות, אבל בכל זאת יש להם סדר יום, יש להם לימודים ותוכנית לימודים. אנחנו המורים עובדים קשה מאוד כדי שנוכל להגשים אותה".
3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"לא נפגע בתלמידים". רן ארז
(צילום: מוטי קמחי )
- אבל אתה לא באמת מרוצה מהשיטה והסגנון. "לא. הרבה יותר קל ללמד פיזית בבית הספר מאשר בזום. הקשר עם התלמיד הוא הרבה יותר טוב, ולכן הלימודים יותר מעמיקים. אבל אין ברירה, וכאשר אין ברירה אתה עושה שימוש בכלים העומדים לרשותך".
- כבר נובמבר, התלמידים לא באמת התחילו להיכנס לאווירת לימודים, איך אפשר להגיע לבגרויות בסוף השנה? "ראשית, אני מתאר לעצמי שהחומר לבגרויות יהיה מצומצם יותר. שנית, אני מתאר לעצמי שיהיו מיקודים מצומצמים יותר. מטרתנו היא שהתלמידים יצליחו, שהמורים יצליחו, ליצור סדר יום לתלמידים, שלא ישבו סתם בבית או יסתובב וברחוב. לכן אנו מתאמצים מאוד".
- הרבה תלמידים אומרים שהמדינה הפקירה אותם. "אני לא חושב שהמדינה צריכה לדאוג לכל אחד ואחד. אנחנו צריכים גם לדאוג לעצמנו, לא לחכות שמישהו יבוא וייתן לנו ויאכיל אותנו".
3 צפייה בגלריה
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
"החומר לבגרות יהיה מצומצם יותר". בגרות בבית הספר בליך
(צילום: מוטי קמחי )
- בפעם הקודמת כל שיטת הקפסולות קרסה, מה יקרה הפעם? "לפי עניות דעתי יש פה בלוף. הממשלה ומשרד הבריאות אומרים שאסור להתקהל בחדר סגור יותר מעשרה אנשים. בחוץ אפשר 20. אבל הקפסולות של התלמידים זה 18, פלוס מורה זה 19. אז תלמיד זה חצי בן אדם? ילד בן 18-17 הוא אדם בוגר. איך אפשר להכניס 19 אנשים לכיתה?".
- אז אתם נאבקים על הדבר הזה? "אנחנו הכרזנו סכסוך עבודה וניאבק על כך. עומד בראש משרד החינוך שר חינוך שהיה מפקד רציני בצבא. הוא לא שלח לחזית חיילים בלי נשק תחמושת ואפוד מגן, אבל את המורים הוא שולח לחזית בלי כלום - עם הציוד האישי שלנו, עם הנסיעות באוטובוסים הצפופים, עם תנאים לא תנאים".
- אז מה עושים? "לכן הכרזנו סכסוך עבודה לפני שלושה ימים. זו אמירה שאנחנו לא מרוצים, כועסים ורוצים לפעול. נלחץ בכל הדרכים האפשריות העומדות לרשתנו מבחינה חוקית על מנת לשנות את המצב".
- אתם תבטלו בגרויות? "לא, לא. מה שלא יהיה, לא נפגע בתלמידים".
- אם אתה מסתכל קדימה, מתי לדעתך הלימודים בתיכונים יוכלו לשוב לאיזושהי שגרה מסוימת? "לפי מתווה הממשלה, אי שם בחודש ינואר. אני לא רופא ולא מכיר את נתוני משרד הבריאות. אני מקווה שכמה שיותר מהר".