ח"כ מיקי לוי מיש עתיד אמר היום (ראשון) בריאיון באולפן ynet כי ביש עתיד לא ממתינים לתום המנדט של בנימין נתניהו כדי לנסות להרכיב ממשלה אחרת: " לפיד מדבר עם בנט, אנחנו לא מבזבזים זמן אפילו לרגע ולא מחכים רק לאותה שנייה שנתניהו יאבד את המנדט שניתן לו".
איך הגעתם למציאות שיש לכם כמעט 61 מנדטים בכנסת ואתם לא מצליחים להפעיל את הכנסת? "היו 61 מנדטים בממשלה הקודמת טרום הבחירות האלה, הרבה יותר טובים, וחבל שלא ניצלנו את זה. שני אנשים שאחד מהם כרגע לא נמצא בכנסת לא הסכימו ללכת למהלך העוצמתי הזה והגענו למה שהגענו".
1 צפייה בגלריה
מיקי לוי בריאיון באולפן
מיקי לוי בריאיון באולפן
מיקי לוי באולפן. "אנחנו עובדים בשקט"
(צילום: קובי קואנקס)
יש דרך לכפות עכשיו על מישהו מממשלת המעבר הזו כינוס וועדות? "אנחנו מדברים, אבל האיום של בנט בשבוע שעבר לגבי החלוקה גרם לכך שהליכוד ייסוג לאחור והנושא הזה של הוועדה המסדרת נדחה למחר. הכנסת משותקת, אין כלום. חייבים לעשות משהו בעניין הזה".
האם לפיד, סער ובנט עובדים מאחורי הקלעים כדי שברגע שהמנדט כבר לא יהיה אצל נתניהו, תהיה ממשלה אחרת? "הצוותים עובדים. הולכים עקב בצד אגודל אבל ממשיכים לעבוד. לפיד מדבר עם בנט, לפיד מדבר עם סער. כרגע המנדט הוא אצל נתניהו, אנחנו עובדים בשקט, מחכים, כדי לראות מה יגיע. אנחנו לא מבזבזים זמן אפילו לרגע ולא מחכים רק לאותה שניה שנתניהו יאבד את המנדט שניתן לו".

לוי נשאל האם ביש עתיד נעלבו מגדעון סער בכך שבחר לא להמליץ על יאיר לפיד להרכבת הממשלה ומנע ממנו את קבלת המנדט. "לכל אחד יש את השיקולים הפוליטיים שלו", אמר, "לא נעלבנו, הייתה אכזבה אבל לא היינו בהלם".
מה יאיר לפיד יגיד היום במסיבת העיתונאים ב-18:00? "בעיקר הוא ידבר על חלק מהשיחות. הוא בא ואומר מי השותפים הטבעיים שלנו לממשלה הבאה. הוא בא ואומר – זו הדרך שלי להוציא את מדינת ישראל מהברוך הגדול שהיא נמצאת בו".