1 צפייה בגלריה
היערכות לקראת החגים
היערכות לקראת החגים
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רוכב אופניים חשמליים כבן 30 נהרג הבוקר (שבת) מפגיעת רכב בכביש 40, סמוך למושב נחלים שליד פתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של האיש, שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה.
מבדיקה ראשונית של השוטרים עולה כי נהג הרכב הפרטי, בן 19, סטה מנתיבו לשול ופגע ברוכב האופניים. המשטרה פתחה בחקירה.
פרמדיק מד"א דניאל שילה סיפר: "הפצוע שכב בשול הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה ביותר. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
אתמול נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ, בהם שני רוכבי אופנוע. רוכב אופנוע בשנות ה-30 לחייו נהרג אמש בתאונה עם כלי רכב ברחוב הלוחמים בחולון. מוקדם יותר אתמול נהרג רוכב אופנוע בן 22, שהתנגש בקיר בחניון ברחוב סמטת כביר בתל אביב.
כשעה לפני כן נהרג הולך רגל בשנות ה-70 לחייו מפגיעת משאית ברחוב יוסף נבו בהרצליה. התאונה אירעה במעבר חצייה בצומת מרומזר. המשטרה בוחנת אם הולך הרגל חצה במעבר החצייה ברמזור ירוק ואם נהג המשאית לא הבחין בו.
ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק אמר: "לצערי אנחנו רואים שבקרב רוכבי האופניים והחשמליים וגם בקרב רוכבי האופנועים והקטנועים לא חלה כל ירידה בהרוגים בתקופת הקורונה וזאת למרות הצמצום המשמעותי במספר כלי הרכב שנעים בכביש. חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי להעלות את ההרתעה והדריכות של הנהגים ובמקביל חייבים לסלול עוד ועוד שבילים ומסלולי רכיבה בטוחים כדי שיאפשרו לרוכבי האופניים רכיבה בטוחה".