1 צפייה בגלריה
תצלומי לוויין איראן בנתה דגם של נושאת מטוסים אמריקנית בנמל בנדר עבאס
תצלומי לוויין איראן בנתה דגם של נושאת מטוסים אמריקנית בנמל בנדר עבאס
נמל בנדר עבאס
(צילום: AP)
"ישראל ואיראן בעיצומו של עימות חזיתי במרחב הסייבר, והוא עלה מדרגה בתקופה האחרונה". כך אמרו ל-ynet מקורות המעורים בלוחמת הסייבר של ישראל.
רק לפני חודשים אחדים נטען כי איראן תקפה תשתיות מים בישראל ובתגובה ישראל השביתה כמה מוסדות באיראן. אתמול (יום ד') פורסם באיראן כי מתקפת סייבר נרחבת פגעה במדינה - בין היתר בנמל בנדר עבאס.
מומחי סייבר אמרו ל-ynet כי זירת הסייבר "בוערת", וקיים ניסיון לפגוע במטרות ישראליות ולבחון את יכולות ההגנה של ישראל. לא פעם, הם מציינים, המתקפות נבלמות ונכשלות עקב מומחיותה של ישראל בתחום.
לצד זאת אמרו המומחים כי מתקפות סייבר מבוצעות על בסיס יומיומי גם על ידי גופים שאינם בהכרח פועלים מטעם מדינה זו או אחרת. גם רבות מהמתקפות האיראניות נגד ישראל בוצעו בשנים האחרונות על ידי גופים שלא פעלו בהכרח מטעמה של טהרן.
בחודש אפריל האחרון נחשף ב-ynet דבר מתקפת הסייבר על מתקני תשתית מים וביוב בישראל. לאחר החשיפה, דיווחה רשת "פוקס ניוז" האמריקנית כי איראן עמדה מאחורי המתקפה הזו, שפגעה בשישה מוקדים מהצפון ועד הדרום. בהמשך אמר גורם מודיעין מערבי ל"פייננשל טיימס" כי מטרת התקיפה הייתה העלאת רמת הכלור שבמים המוזרמים לבתי האזרחים בישראל. לפי פרסומים זרים, בחודש מאי פגעה ישראל במחשבים באותו נמל בנדר עבאס בתגובה לתקיפת מתקני המים.
חודשים ספורים לאחר מכן נחשפה מתקפת סייבר נוספת על משאבות מים בישראל. לפי רשות המים, במתקפה לא נגרם נזק משמעותי.