בימים אלה סוערות הרוחות בשב"כ על רקע איום של בכירים שלפיו הם יתפטרו אם ראש הממשלה בנימין נתניהו אכן ימנה לתפקיד ראש הארגון את ראש המל"ל הנוכחי, מאיר בן שבת. בתגובה ניסה הבוקר (יום ה') בכיר שב"כ לשעבר, עדי כרמי, לצנן את הפרשה ואמר באולפן ynet: "לגיטימי שלאנשים יהיו מחשבות שאמרו במקום סגור. הם מאמינים באחד יותר מאשר באחר. אבל כל הדיון הזה בתקשורת הוא בעייתי, כי אין לנו כלים לדבר על המועמדים ברמה ביצועית וברמת היכולות".
- אתה תומך במינויו של בן שבת? "לא אמרתי שאני תומך במינוי כזה או אחר. אני חושב שכל הדיון הזה הוא דיון מאוד בעייתי. יש לשב"כ שלושה מועמדים ראויים, כולם אנשים שעשו מגוון רחב של תפקידים מבצעיים בעולם המודיעין, בעולם הסיכול, ניהלו אסטרטגיה, הובילו אגפים בשירות. שניים היו סגנים, אחד הוא ראש המל"ל. יש ראש שירות שעבד איתם באופן צמוד והוא אמור להמליץ על אחד מהשלושה לראש הממשלה. מי שקובע זה ראש הממשלה.
"להטיל דופי באחד המועמדים, ולהגיד שמישהו מהם לא ראוי או משהו כזה – אני חושב שזה לא הוגן כי אף אחד מהם לא יכול להגיב. אף אחד מהם לא יכול להביע עמדתו או דעתו. לכל אחד מהם יש רזומה מספיק מכובד שמקבלי ההחלטות - במקרה הזה זה ראש השירות שממליץ וראש הממשלה שמחליט - יכולים להחליט בצורה שקולה וראויה".
1 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר
מאיר בן שבת. "האמת נמצאת בדרך המקצועית"
(צילום: רויטרס)
- מה דעתך על אותם אנשים שמאיימים להתפטר? "אני לא חושב שיש איומים. אנשים שהיו סגנים והתמודדו על התפקיד - אחד מהם בטוח לא יקבל. אנשים מסיימים את הדרך שלהם. לסיים כראש אגף בשב"כ ולפרוש לגמלאות זה מכובד ביותר. לגיטימי שיש אנשים שמסתדרים עם אחרים בצורה יותר טובה ויש כאלה שפחות טובה. אבל זה קיים בכל מערכת".
- אבל אלה איומים שאומרים שאנשים לא יקבלו את המינוי של מאיר בן שבת. זה לגיטימי להשתמש בכלי האיומים על החלטת דרג מדיני? "אני מכיר טוב את האנשים, גם אם האנשים שנמצאים במטה השירות, את המועמדים באופן אישי, ואני לא מכיר שום איומים. זה שלאנשים יש מחשבות שהם אולי אמרו במקום סגור, זה שהם מאמינים באחד יותר מאשר באחר - זה לגיטימי.
"כל הדיון הזה הוא מאוד בעייתי בתקשורת כי אין לנו כלים לדבר על כל אחד מהם ברמה ביצועית, ברמת היכולות. האמת נמצאת בדרך המקצועית שבה ממנים ראש שירות.
"ארגון כזה צריך את השקט שלו בתהליך המינוי וזו נקודה שמאוד חשוב להבהיר אותה. זה ארגון חשאי. לא מכירים את האנשים שמתמודדים, ובמקרה הספציפי של מאיר בן שבת הוא פשוט נחשף לתקשורת מתוקף תפקידו. אבל אני מזכיר שראש שב"כ הוא אדם שנמצא תחת ראש הממשלה, צריך לעבוד איתו, וזה טבעי. גם ראש שב"כ צריך לעבוד מול ראש הממשלה".