2 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
בדרך להחמרת ההגבלות
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
נתוני התחלואה עולים, השרים ידונו בהחרפת ההגבלות על הציבור: קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון הקרוב כדי לדון במעבר אפשרי ל"ריסון מהודק". ישיבת הקבינט, שתחל ב-09:00 ותימשך עד 14:00, תתקיים במקום ישיבת הממשלה השבועית שבוטלה.
בהתאם להחלטה קודמת בדבר הגעה לרף נדבקים של 2,500 חולים מדי יום בממוצע, יכריעו השרים אם לסגור את כל המסחר, חנויות הרחוב, השווקים ובתי הספר בערים אדומות וכתומות (למעט גן עד כיתה ד') וכן לצמצם את התחבורה הציבורית ב-50 אחוזים.

לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות, מחצות ועד השעה 10:00 הבוקר אובחנו 950 נדבקים חדשים ב-24 אלף בדיקות. לפיכך, שיעור החיוביים בבדיקות אלה עומד על 4%.
עוד עולה מהנתונים המעודכנים כי מספר המונשמים ממשיך לעלות באופן מדאיג ועומד כעת על 166. רק היום נוספו 15 מונשמים חדשים. לשם השוואה, ב-1 בדצמבר עמד מספר המונשמים בבתי החולים ברחבי הארץ על 83 - כלומר בשבועיים וחצי המספר הכפיל את עצמו. מספר הנפטרים מסיבוכי המחלה עומד על 3,040. מתחילת החודש נפטרו בישראל 170 חולי קורונה - ממוצע של 10 ביום.

2,804 מאומתים חדשים ביממה החולפת

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי ביממה החולפת אובחנו 2,804 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה ביותר מ-80 אלף בדיקות (שיעור חיוביים של 3.5% כפי שהיה ביום שלישי). מספר החולים המאושפזים עומד על 694, בהם 406 חולים שמאושפזים במצב קשה.
מקדם ההדבקה (R) עומד הבוקר על 1.28 בציבור הכללי ועל 1.58 במגזר החרדי. שיעור החיוביים ללא בדיקות סקר עומד על 4%, ושיעור החיוביים בבדיקות הסקר לעובדי הוראה עומד על 3.1%.
אבו סנאן, דבוריה, ירכא, עין מאהל והשכונות רוממה, גבעת שאול והר נוף בירושלים הפכו מכתומות לאדומות. בני ברק, גבעת שמואל ורמלה הפכו מצהובות לכתומות. ביתר עילית, גדרה ויבנה הפכו מירוקות לצהובות. קריית ביאליק הפכה מאדומה לצהובה. בית שאן, אריאל, קריית אונו ובאר יעקב הפכו מצהובות לירוקות. 14.8% מהישראלים מתגוררים בערים ירוקות, 52.4% בצהובות, 21.5% בכתומות ו-11.3% באדומות.
קופות החולים התבשרו היום על ידי משרד הבריאות על כך שיקבלו ביום ראשון את מנות החיסון הראשונות שיהיו מיועדות לעובדים. ביום שני יקבלו הקופות משלוח נוסף ונקודות החיסון עשויות להיפתח בהתאם לכמות המנות שתתקבל. המשמעות היא שלפחות חלק מקופות החולים יתחילו לבצע חיסונים כבר ביום ראשון או ביום שני.
2 צפייה בגלריה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
קופות החולים קיבלו הודעה על אספקת חיסונים בתחילת השבוע
(צילום: איתן אלחדז, TPS )
היום צפוי להיערך במשרד הבריאות דיון בהפיכת כל מדינות העולם לאדומות, כך שכל ישראלי שישוב לארץ מחו"ל יהיה מחויב בבידוד. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מדובר במהלך שמקדמת בשבועות האחרונים ראש שירות בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי-פרייס.
גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי היוזמה של ד"ר אלרעי-פרייס עשויה להיתקל בקשיים גם מצד משרד החוץ וגורמים פוליטיים, אבל גם מצד גורמים בתוך המשרד שמתנגדים ליוזמה כמו המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, ומנהל המחלקה הבינלאומית ד"ר אשר שלמון.
לפי נתוני משרד הבריאות, 245 ישראלים שחזרו מחו"ל מתחילת חודש דצמבר נמצאו חיוביים לקורונה. 30 מהם חזרו מארה"ב, 26 מאיחוד האמירויות, 16 מטורקיה, 27 מאוקראינה, 11 מרוסיה, 8 מהולנד, 4 מבריטניה והיתר ממדינות אחרות.
במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וד"ר פרייס-אלרעי נכנסו לבידוד עקב חשיפה לעובד המשרד שהתגלה כחולה בקורונה. החשיפה לעובד אירעה לפני שמונה ימים. המנכ"ל לוי נבדק הלילה לקורונה ותוצאת הבדיקה שלילית. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא חש בטוב וממשיך לנהל את מבצע החיסונים הלאומי מביתו.
לאחר התחסנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית החולים שיבא במוצאי שבת, יחל מבצע החיסונים של המרכז הרפואי: כ-50 מעובדי בית החולים יתחסנו אחריו עוד באותו ערב. מחר (יום ו') יגיעו לבית החולים מנות החיסון הראשונות ממחסני חברת "טבע" בשוהם. התחסנותו של נתניהו בבית החולים והחשש מפני השמדת מנות שלא נעשה בהן שימוש - הביאו להקדמת המבצע.