המועצה הרפואית בקליפורניה הודיעה כי תחקור מנתח פלסטי שהופיע לדיון בזום במשפטו בגין עבירת תנועה, בעודו נמצא בניתוח.
העיתון "סקרמנטו בי" דיווח כי ד"ר סקוט גרין השתתף ביום חמישי בדיון בבית המשפט העליון בסקרמנטו, שנערך באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה, מחדר ניתוח. הוא עטה מסכת מנתחים והמטופל שעבר הליך רפואי היה מחוץ לשדה הראייה. ברקע נשמעו צפצופים של מכונות רפואיות.
1 צפייה בגלריה
"אני זמין, קדימה". ד"ר גרין בדיון בזום מחדר הניתוח
"אני זמין, קדימה". ד"ר גרין בדיון בזום מחדר הניתוח
"אני זמין, קדימה". ד"ר גרין בדיון בזום מחדר הניתוח
(צילום: AP)
"שלום, מר גרין? היי. אתה זמין למשפט?", שאל הפקיד באולם כאשר שוטר שהוזמן להופיע במשפט הרים גבה. "זה נראה כאילו אתה נמצא בחדר ניתוח עכשיו". גרין השיב: "זה נכון, אדוני. כן, אני נמצא כרגע בחדר ניתוח. כן, אני זמין למשפט. קדימה".
הפקיד הזכיר לגרין שההליכים משודרים בשידור חי מכיוון שדיונים בתחום התעבורה נדרשים על פי החוק להיות פתוחים לציבור, וגרין אמר שהוא מבין. נראה שהוא המשיך לעבוד כאשר המתין לשופט גארי לינק שייכנס לאולם. כאשר השופט הופיע וראה את הרופא על המסך, הוא היסס להמשיך במשפט, מתוך דאגה לרווחת המטופל.
"יש כאן מנתח נוסף שמנתח איתי, כך שאני יכול לעמוד כאן ולאפשר להם גם לבצע את הניתוח", אמר גרין. השופט אמר שהוא לא חושב שזה ראוי לנהל דיון בנסיבות אלה. הוא אמר לגרין שהוא מעדיף לקבוע תאריך חדש למשפט "כאשר אתה לא מעורב או משתתף באופן פעיל בהליך ומטפל בצורכי מטופל".
גרין התנצל. "לפעמים, ניתוח לא תמיד הולך כמו...", הוא אמר לפני שהשופט קטע אותו. "זה קורה. אנחנו רוצים לשמור על אנשים בריאים, אנחנו רוצים לשמור עליהם בחיים. זה חשוב", אמר לינק. המועצה הרפואית הודיעה כי תבדוק את האירוע ומסרה כי היא "מצפה מהרופאים לפעול על פי הנוהל בעת הטיפול במטופליהם".