את מוסקבה פוקד השבוע גל חום היסטורי, עם טמפרטורות חריגות לחודש יוני שלא נראו בבירה 120 שנה. שירות החיזוי הרוסי מעריך שמדובר בהשפעות של ההתחממות הגלובלית.
אתמול הגיעו הטמפרטורות בבירה הרוסית ל-34.7 מעלות – הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנמדדו בעיר בחודש יוני מאז שנת 1901. גם בחודש יוני באותה שנה נמדדו 34.7 מעלות. שירות החיזוי הרוסי, שהחל את המעקב בשנת 1881, מעריך שבימים חמישי ושישי יהיו במוסקבה יותר מ-35 מעלות.
4 צפייה בגלריה
 מזג אוויר קיצוני במוסקבה
 מזג אוויר קיצוני במוסקבה
מזג אוויר קיצוני במוסקבה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
מרינה מקרובה, מטאורולוגית משירות החיזוי הרוסי, אמרה כי "העלייה בטמפרטורות במוסקבה בימים האלה היא חסרת תקדים ב-120 השנים האחרונות. זה בגלל ההתחממות הגלובלית".
שיא החום במוסקבה נשבר ביולי 2010, כשבעיר מדדו אז יותר מ-38 מעלות. באותם ימים אזורים רבים במערב רוסיה סבלו מגל חום קיצוני ומשריפות ענק.
גל החום פקד השבוע את מוסקבה בזמן שבעיר מדווחים על שיאים חדשים של נדבקים בקורונה. רוסיה, ומוסקבה במיוחד, סובלת מהתפרצות גדולה של הווריאנט ההודי, זה שמעורר כעת דאגה גם בישראל. ביממה האחרונה זוהו ברוסיה עוד 16,715 נדבקים – 6,555 מתוכם במוסקבה. היום דיווחה רוסיה על עוד 546 איש שמתו מקורונה ביממה האחרונה – המספר היומי הגבוה ביותר מאז פברואר.
גם את העיר השנייה בגודלה ברוסיה, סנט פטרבורג, פקד החודש גל חום. הטמפרטורות בעיר, שנמצאת 600 ק"מ צפונית-מערבית למוסקבה, הגיעו החודש ל-34 מעלות: הגבוהות ביותר מאז 1998.
בשנים האחרונות, ברקע השינויים האקלימיים, נשברים שיאי החום ברוסיה. ביוני אשתקד הגיעו הטמפרטורות בעיירה ורחוינסק ל-38 מעלות - שיא כל הזמנים באזור הארקטי. העלייה בטמפרטורות בשנים האחרונות הובילה בין השאר לשיטפונות ושריפות יער בסיביר ולהמסת שכבת הקרקע הקפואה באזור. רוסיה אמורה גם "להרוויח" מהתחממות הגלובלית והשינויים האקלימיים: קרחונים באזור הארקטי נמסים, וכתוצאה מכך חלים שינויים בנתיבי השיט בחודשי הקיץ.