בית המשפט המחוזי בלוד אישר הבוקר (יום ג') את הסדר הטיעון בעניינו של יונתן פדידה, שהודה כי דרס למוות את רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר וינשטין בסוף 2019 בשרון, והרשיע אותו בהמתה כפולה בקלות דעת ונהיגה בשכרות. הפרקליטות מבקשת לגזור על הנהג הדורס 12 שנות מאסר.
5 צפייה בגלריה
יונתן פדידה בבית המשפט
יונתן פדידה בבית המשפט
יונתן פדידה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
יניב לוגסי תומר וינשטין
יניב לוגסי תומר וינשטין
יניב לוגסי ותומר וינשטין
עדי וינשטין, אלמנתו של תומר, אמרה בתום הדיון בקול רועד ובדמעות: "זה יום דרמטי ואמוציונלי. יונתן פדידה הודה בכל סעיפי האישום החמורים והקשים שלו בפני המשפחות ובפני בית המשפט והשופטת. זה הזמן עכשיו של בית המשפט לתת עונש מרתיע, חמור וקשה ביותר שראוי לרוצח הזה, שיכבד את חייהם של תומר ויניב ואותנו את המשפחות ואת האזרחים במדינה.
"קשה לנו מאוד היום, ועם זאת היה לנו ברור שהוא יודה בכל האישומים. אנחנו כולנו מלאי תקווה שבית המשפט וכבוד השופטת יגזרו את העונש הגבוה ביותר, אפילו מעבר למה שהפרקליטות הציעה. כמובן שההגנה תטען לעונש מגוחך, אנחנו לא ניתן לזה לקראות. נאמר בשלב הטיעונים לעונש את כל מה שיש בליבנו על התרסקות המשפחות וכאב הילדים".
מירה לוגסי, אלמנתו של יניב, אמרה: "היה דיון מצמרר, היה לנו מאוד קשה לשמוע אותו מדבר בכלל ומודה בכל הסעיפים הקשים שהוא ביצע. אנו מחזקים את ידי השופטת להיות יצירתית ולחשוב על הרתעה שתשבור את תקרת הזכוכית של הרשעות קודמות, להפוך את זה לתיק דגל של הרשעת רף עליון מעבר ל-12 שנה שהפרקליטות מבקשת כדי שאף משפחה לא תעמוד במצב שלנו
5 צפייה בגלריה
מירה לוגסי מימין עדי וינשטיין משמאל בבית המשפט
מירה לוגסי מימין עדי וינשטיין משמאל בבית המשפט
האלמנות מירה לוגסי ועדי וינשטין
(צילום: מוטי קמחי)
הסדר הטיעון, שבו הודה פדידה גם בשיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, שינוי מבנה רכב לתקנות התעבורה והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, היה אמור להיות מוצג בבית המשפט כבר ביום שלישי שעבר, אולם ברגע האחרון הדיון נדחה מאחר שמשפחות הקורבנות ביקשו להחמיר את מתחם הענישה לדורס.
בהסדר המקורי צוין כי הצדדים מסכימים על עונש של 8 עד 13 שנות מאסר לדורס, אולם לנוכח דרישת קרובי הרוכבים ציינה הפרקליטות בהסדר המתוקן כי היא מבקשת לגזור כאמור על פדידה 12 שנות מאסר. סנגורו של הדורס, עו"ד עדי כרמלי, יטען לעונש המבוקש בהמשך. ככל הנראה תבקש ההגנה לגזור על הדורס שש שנות מאסר.
5 צפייה בגלריה
משפחתם של יניב לוגסי ותומר וינשטין בבית המשפט
משפחתם של יניב לוגסי ותומר וינשטין בבית המשפט
קרובי הקורבנות בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
התובע עו"ד שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז אמר: "הנאשם הודה והרשע בהסדר בכל העבירות שיוחסו לו באישום. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש, אנו רואים בחומרה רבה את התיק הזה ונבקש עונש של 12 שנים שעולה על הפסיקה במקרים קודמים והוא מגלם לדעתנו את העבירות החמורות שבתיק".
עו"ד גיורא אבן צור שמייצג את משפחות המנוחים אמר: "מדובר בבוקר דרמטי, יונתן פדידה כבר לא נאשם אלא עבריין. זה כתב אישום מהחמורים של דורסי אופניים ובכלל במקרי דריסה. במהלך הארכת המעצר הוא ניסה לטעון שלא עשה את הדברים האלו, היום הבין שאין לו ברירה והוא הודה. המשפחות מודות לפרקליטות והן יופיעו בבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש ויבקשו לגזור על העבריין את מירב שנות המאסר שניתן לפסוק".
הסנגור עו"ד כרמלי אמר: "היום הוגש לבית המשפט הסדר טיעון. מדובר בהסדר טיעון שמשרת קודם כל את האינטרס הראשון במעלה וזה שתיק כזה שהוא תיק טרגדיה לכל כיוון, התיקים האלו הם תמיד קשים לכל הכיוונים, לא צריך לדעתנו להישמע בבית המשפט. הנאשם לקח אחריות על מעשיו, אנחנו חלוקים בדבר העונש הראוי בתיק הזה ונטען לכך בבית המשפט לאחר שיתקבל תסקיר שירות המבחן".

הדורס נהג תחת השפעת קנאביס

התאונה אירעה ב-16 בדצמבר 2019. פדידה, בן 30 מאור עקיבא, נסע עם רכבו לעבודה כשפגע בוינשטין ולוגסי בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. נטען כי הוא נהג תחת השפעת קנאביס ובגופו נמצא חומר פעיל בריכוז גבוה, כאשר במכונית הוא החזיק את הסם במשקל של 8.48 גרם.
במהלך הנהיגה, כך לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגדו כחודש לאחר מכן, הוא האיץ ועקף שני כלי רכב לפניו במהירות כפולה מהמותר של כ-160 קמ"ש, ותוך כדי העקיפה הגיע לעקומה.
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


בהיותו בעקומה וכשהוא בנתיב הנגדי, הבחין פדידה ממרחק קצר ברכב שהגיע מולו ובתגובה לכך - סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבכיוון נסיעתו. אז הוא איבד שליטה על הרכב, סטה לנתיב הנגדי, ופגע עם חזית המכונית במעקה הבטיחות.
כתוצאה מכך הסתחרר רכבו, פגע בוינשטין ובלוגסי - והרג אותם. ההרוגים התגוררו ברחובות סמוכים ביישוב קדימה-צורן, וגם נטמנו זה לצד זה בבית העלמין ביישוב. וינשטין ולוגסי הותירו אחריהם רעיות ושלושה ילדים כל אחד.