הוותיקן זימן שלשום (ג') את שגרירי ישראל וארה"ב לפגישה חריגה כדי להביע את דאגתו מפני המהלכים להחלת ריבונות ישראלית בחלקים מיהודה ושומרון.
שר החוץ של הוותיקן, הקרדינל פיאטרו פארולין, נפגש בנפרד עם השגריר הישראלי אורן דוד ועם השגרירה האמריקנית קאליסטה גינגריץ'.
לפי הודעת הוותיקן, פארולין הביע בפגישות את "דאגתו של הכס הקדוש בנוגע לאפשרות של צעדים חד-צדדיים שעלולים לסכן את המאמצים להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים, כמו גם את המצב העדין במזרח התיכון".


בוותיקן חזרו על עמדתם, התומכת בפתרון שתי המדינות, באמרם: "לישראל ולמדינת פלסטין יש את הזכות להתקיים ולחיות בשלום ובביטחון בגבולות שמוכרים מבחינה בינלאומית". הוותיקן קרא לישראלים ולפלסטינים לשוב אל שולחן המשא ומתן על בסיס החלטות האו"ם.
לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להביא את הצעתו להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון מ-1 ביולי לאישור הממשלה והכנסת. למרות זאת, עד עתה לא הושגה הבנה בנושא בין ישראל לארה"ב ובין הליכוד לכחול לבן, וההכרזה על החלת הריבונות לא פורסמה עד כה.
נתניהו פרסם אתמול הודעה שבה נאמר כי הוא ממשיך בדיונים עם האמריקנים בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, ובמקביל קיים אתמול דיון עם ראש המל"ל והצמרת הביטחונית. בימים הקרובים הוא צפוי לערוך דיונים נוספים בנושא.