נער איטלקי שהלך לעולמו בגיל 15 והקדיש את חייו הקצרים להפצת אמונתו הקתולית באינטרנט ולעזרה לעניים, עשוי להפוך בעתיד לקדוש הצעיר ביותר בהיסטוריה המודרנית של הכנסייה הקתולית.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
4 צפייה בגלריה
קרלו קוטיס נער שמת ב-2006 בדרך להפוך ל קדוש קתולי קתולים טקס בירוך ב אסיזי איטליה
קרלו קוטיס נער שמת ב-2006 בדרך להפוך ל קדוש קתולי קתולים טקס בירוך ב אסיזי איטליה
דיוקנו של קוטיס בכנסייה באסיזי. עדיף זוג נעליים אחד פחות, אבל יותר מעשים טובים
(צילום: AP)
על פעילותו ברשת כבר זכה קרלו אקוטיס, שמת ב-2006 מלוקמיה, לכינוי "הקדוש המגן של האינטרנט", אך כעת הוא צלח את השלב האחד לפני אחרון בדרך לקבלת תואר קדושה באופן רשמי: הכרזה עליו כ"מבורך", אחרי שהוכח-לכאורה כי ביצע נס לאחר מותו.
האפיפיור פרנסיסקוס קבע לאחרונה כי קוטיס הציל ב-2013 את חייו של נער בן 13 מברזיל, שסבל ממחלה נדירה בלבלב. "ההוכחה" לכך הייתה שהנער החלים לאחר שבא במגע עם אחת מחולצות ה-T של קוטיס, ותפילה שנשא לקוטיס כומר עבור שלום הנער. כדי להפוך לקדוש יצטרכו חסידיו של קוטיס לספק הוכחות לנס נוסף שביצע, אם כי במקרים נדירים בעבר האפיפיור ויתר על הדרישה הזו.
קוטיס נולד ב-1991 בלונדון להורים איטלקים, ובגיל צעיר עבר עמם למילאנו. לדברי משפחתו, הוא גילה נטיות דתיות אדוקות כבר בגיל צעיר. אמו, אנטוניה סלצאנו, אמרה ל"קוריירה דלה סרה" כי כבר בגיל 3 הוא ביקש לבקר בכנסיות של מילאנו, אף שהמשפחה עצמה לא הרבתה לבקר בהן. "הייתה לו נטייה טבעית לדברים הקדושים", אמרה האם.
גם למחשבים גילה תשוקה בגיל צעיר, ולימד את עצמו קידוד תוכנה עוד כשהיה בבית הספר היסודי. בעזרת הכישורים הללו הקים אתרי אינטרנט עבור ארגונים קתוליים שונים, ויצר גם אתרים משלו שבהן נהג לתעד "ניסים".
מלבד פעילותו ברשת, משפחתו טוענת כי עזר רבות לעניים. "עם החסכונות שלו הוא קנה שקי שינה להומלסים ובערבים הוא קנה להם משקאות חמים", אמרה אמו לסוכנות הידיעות הקתולית. "הוא אמר שהוא מעדיף שיהיה לו זוג אחד פחות של נעליים אם זה אומר שהוא יוכל לעשות יותר מעשים טובים".
בדיווחים על קוטיס בתקשורת העולמית ציינו כי הנער התנדב גם באתר לחלוקת מזון לעניים במילאנו. "כשהוא מת, ההלוויה שלו הייתה מלאה בעניים. כולם תהו מה הם עושים שם. טוב, קרלו נהג לעזור להם בסתר", אמר ניקולה גורי, שמוביל את התהליך להפיכת קוטיס לקדוש קתולי.
טקס ה"בירוך" של הנער נערך בשבת האחרונה בעיר אסיזי באיטליה, שבה ביקש קוטיס להיטמן כיוון שהיא מזוהה עם הקדוש פרנציקוס מאסיזי, אותו הוא העריץ על כך שהקדיש את חייו לעניים.
"קרלו השתמש באינטרנט בשירות הגוספל, כדי להגיע לכמה שיותר אנשים שאפשר", אמר בטקס בשבת הקרדינל אגוסטינו ואליני. "האינטרנט לא היה רק אמצעי לבריחה, אלא מרחב לדיאלוג, לידע, לשיתוף ולכבוד הדדי – מרחב שיש להשתמש בו באופן אחראי מבלי להפוך לעבד שלו", הוסיף.
בשנה שעברה התייחס לקוטיס גם האפיפיור פרנסיסקוס: "הוא ראה שהרבה אנשים צעירים שרוצים להיות שונים, למעשה הופכים להיות כמו כל השאר. הם רצים אחרי כל מה שהחזקים מציבים בפניהם, כחלק ממנגנון הצרכנות והסחת הדעת".