1 צפייה בגלריה
שירה איסקוב, אביעד משה
שירה איסקוב, אביעד משה
אביעד משה ושירה איסקוב
אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו לשעבר שירה איסקוב, ביקש שלא להגיע לדיון שבו היא תעיד. איסקוב צפויה להעיד ביום ראשון הקרוב, זאת למרות הניסיון של סנגוריו של משה למנוע ממנה להעיד. הסנגורים, עורכי הדין אהרון רוזה ואלון דוידוב, ביקשו היום (חמישי) מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לפטור אותו מנוכחות בדיון, בשל מגפת הקורונה. בית המשפט דחה את הבקשה.
נציגת הפרקליטות עו"ד מורן גז התנגדה לבקשה. "בבקשה לא צוין כל נימוק מלבד נגיף הקורונה. במקרה זה, במיוחד כאשר מדובר בעדות המתלוננת, חשוב שהנאשם יהיה נוכח וישמע את הדברים כהווייתם באופן ישיר, ויוכל לשוחח עם סנגוריו במקביל מבלי שיהיו הפרעות ותקלות טכניות. זהו יומה של המתלוננת בבית המשפט ונוכחות הנאשם הפיזית משמעותית גם עבורה".

משפטו של משה החל בנובמבר, לאחר שהפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום מתוקן בגין ניסיון הרצח של איסקוב בערב ראש השנה והתעללות בבנם הפעוט שהיה עד למקרה. לפי כתב האישום הוא הלם בה במערוך, חנק אותה ודקר אותה כ-20 דקירות עם סכין מטבח משוננת.
בעדותה במשטרה סיפרה איסקוב: "הוא אמר לי 'תמותי כבר' כשהוא ישב עליי וחנק אותי בשתי הידיים שלו. חשבתי לעצמי שאם אני רוצה שיצילו אותי אני צריכה לצעוק, אז צעקתי 'הצילו שכנים, תזמינו משטרה'. אחרי שהוא ישב עליי ככה ואמר את זה הוא הפסיק לכמה שניות והרמתי את הראש. ירקתי את השיניים שנשברו לי ואמרתי לו שירדים את הילד, כי הוא הוא בוכה".
לפני שבוע הגישו סניגוריו של משה את המענה לכתב האישום. עורכי הדין הודו כי משה תקף את איסקוב, אך האשימו כי הוא עשה זאת בגלל שהתגרתה בו "בצורה מעליבה ומשפילה" לאחר שעברה הפלה טבעית. משה הודה כי תקף את איסקוב וחבט בה במערוך, תוך שהיא זועקת לעזרה. הוא הודה גם שדקר אותה, אך טען כי לא התכוון לגרום למותה. "בשום שלב לא גמלה בלבו ההחלטה להמית את המתלוננת", נטען.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.