יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהתראיין היום (ראשון) באולפן ynet יומיים לפני הבחירות, אמר כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה יחד עם מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן - אך "לא רואה שום אפשרות להגיע לקווי יסוד משותפים עם המפלגות החרדיות". הורוביץ, שמפלגתו נאבקת לעבור את אחוז החסימה בבחירות ביום שלישי, אמר כי "העסק מאוד צמוד ויכול להיחתך על מאות קולות".
יו"ר מרצ טוען כי מפלגתו עדיין "הכי רלוונטית שיש". לדבריו, "מרצ מדברת על הדברים הכי קשים וכאובים שכל המפלגות האחרות בורחות מהם. אם לא תהיה מרצ, אנחנו עלולים להתעורר ברביעי בבוקר לממשלת סיוט של הליכוד עם בן גביר וסמוטריץ' שייקחו אותנו לימי הביניים".
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ בריאיון באולפן
ניצן הורוביץ בריאיון באולפן
ניצן הורוביץ באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
הורוביץ טען כי לפי הסקרים לנתניהו אין 61 ממליצים וקרא למתלבטים להצביע לו. "פחות קול או יותר קול ליש עתיד לא יעלה ולא יוריד אותם. הם במצב טוב, אבל זה עלול לפגוע במרצ, ואף גורם במפלגת העבודה או ביש עתיד לא רוצה שזה יקרה", אמר. "אני רוצה שהאנשים שלנו יצביעו כמו החרדים, כמו המתנחלים, ב-90% השתתפות".
למרות המאבק עם מפלגת העבודה על קהל המצביעים, הורוביץ סירב לתקוף את מפלגתה של מרב מיכאלי. "מפלגת העבודה היא חשובה, אבל אני אומר - לא על חשבון מרצ. נשתף פעולה אחרי הבחירות. אני מזכיר שהיינו ביחד בסיבוב האחרון, וזה לא עלה יפה כי העבודה שיקרה והלכה לממשלה עם ביבי".


אפרופו הקול שלך, סער אמר שאין לו בעיה שתהיו איתו אם תתיישרו. "הכל תלוי בקווי היסוד של הממשלה. למרצ יש את העקרונות שלה והיא מפלגה עם עקרונות ברזל. המצביעים שלנו יודעים - אנחנו מפלגה ישרה ואמינה. אם תהיה ממשלה שתתרכז בחירום הכלכלי, תעביר תקציב ותחזיר מיליון מובטלים לעבודה - אפשר יהיה להרכיב ממשלה". עם זאת, הורוביץ הדגיש כי ממשלה שכזאת לא תקום בתמיכת מרצ אם תתמוך בסיפוח, בגזענות ובכפייה דתית".
עד כמה רחוק תהיה מוכן ללכת כדי להחליף את שלטון נתניהו? לשבת עם גפני וליצמן? "לא, אני חושב ששותפות עם המפלגות החרדיות היא דבר מזיק בפוליטיקה הישראלית, אני חושב שאפשר להקים ממשלה חילונית. אפשר להרכיב ממשלה חילונית ולהשאיר את המפלגות החרדיות פעם אחת בחוץ".
2 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
"שותפות עם החרדים זה דבר מזיק". ליצמן
(צילום: אבי מועלם)
ואת הציבור החרדי כולו? "למה את הציבור החרדי? אני דואג גם לציבור החרדי, אני דואג גם לציבור הימני, למרות שאני שמאלני. אני דואג לכולם".
תעביר כסף למוסדות חינוך חרדיים? "כולם יקבלו באופן שוויוני. מה שקורה עכשיו זה שהם מקבלים הרבה יותר בגלל הכוח הפוליטי והסחטנות שלהם. אנחנו ניתן תקצוב, ואנחנו נדרוש את תיק החינוך ותקצוב שוויוני לכל ילדי ישראל: יהודים, חילונים, חרדים וערבים".
הורוביץ אמר כי "העסק מאוד צמוד, זה יכול להיחתך על מאות קולות וזה תלוי בכל אחד ואחת. ברגע שמרצ תהיה ומקומה יובטח - נשקול כל תרחיש לפי קווי היסוד. אנחנו לא פוסלים את ליברמן או מישהו אחר, אבל אני פשוט לא רואה שום אפשרות להגיע לקווי יסוד משותפים עם המפלגות החרדיות. הן רוצות כפייה דתית ולא רואות במישהו כמוני שווה. אני מכבד אותם, הם לא מכבדים אותי ואני לא חושב שיש פה מכנה משותף".
המגזר הערבי יציל אתכם הפעם? הוא נתן מנדט וחצי בספטמבר 19, יש סיכוי שזה יחזור על עצמו? "אנחנו מפלגה של שותפות יהודית וערבית, ואני לא בודק מי מצביע מה. אנחנו צריכים שמרצ תהיה בכנסת כדי להגן על החברה הישראלית מפני הגזענים וכל הימין הקיצוני ההומופובי הזה של סמוטריץ ובן גביר".