1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניה
בני גנץ בנימין נתניה
גנץ ונתניהו
(צילום: גיל יוחנן, אלכס גמבורג)
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קרא היום (ד') למפלגות החרדיות לקיים את הבטחתן ולממש את הערבות שעליה הצהירו: לדאוג לקיום ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן ולהבטיח את הרוטציה שבמסגרתה יתמנה גנץ לראשות הממשלה בנובמבר 2021.
בשיחה עם עיתונאים חרדים בלשכתו בקריה בתל אביב אמר שר הביטחון כי אם ש"ס ויהדות התורה לא יעמדו מאחורי הצהרותיהן בנושא זה - יהיה עליהן לתת על כך הסברים לציבור.
במהלך השיחה נשאל גנץ על ידי העיתונאי מנדי ריזל מרדיו "קול ברמה" אם לדעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו גורם לפילוג בעם - והשיב בחיוב. הוא הוסיף: "מקווה שיחדול מכך".
בתגובה על הדברים, אמר גורם בליכוד: "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל".

נתניהו לבג"ץ: לא אעסוק במינויים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום לבג"ץ מענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה מבית המשפט צו ביניים כדי לעצור מינוי מפכ"ל למשטרה. בהודעה מטעם סנגוריו נאמר: "ראש הממשלה הודיע כי למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו - לא יעסוק במינוי היועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה והמפכ"ל".
לפני שבוע וחצי, כפי שצוין, ביקשה התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט לעצור את מינוי הליך מפכ"ל המשטרה כל עוד אין החלטה בעתירתם, שמבקשת לראות בשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה כ"שלוחו של ראש הממשלה בתפקיד" כהגדרתם, ולכן נטען על ידי התנועה לאיכות השלטון שאוחנה הוא "בעל ניגוד עניינים למינוי בכירים במשטרה".