3 צפייה בגלריה
איטה רבינוביץ שהורשעה בתקיפת קטין
איטה רבינוביץ שהורשעה בתקיפת קטין
איטה רבינוביץ' בבית המשפט
(צילום: אלי מנדלבאום )
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות על איטה רבינוביץ', מטפלת מירושלים שהורשעה בתקיפת התינוק אהרון אזולאי שהפך לנכה ואיבד את ראייתו. רבינוביץ הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בטלטול של התינוק בתוך העריסה, אך לאור חוות דעת רפואיות שהתקשו לקבוע חד-משמעית כי הנזקים שנגרמו לו אירעו בגלל הטלטול. בית המשפט הסכים כי רבינוביץ' תפצה את המשפחה ב-5,000 שקל.
האירוע הטרגי קרה בשנת 2017. הוריו של אהרון, רבקה ורפאל, עלו לישראל לקראת לידתו. חצי שנה לאחר הלידה חיפשה רבקה מסגרת לאהרון התינוק, אך לא הצליחה למצוא מקום פנוי במעון יום. לדבריה, עובדת סוציאלית של העירייה המליצה על רבינוביץ'. "שמנו את הילד אצל המטפלת והלכנו לאולפן ללמוד עברית", סיפרה אז רבקה אזולאי. "ביומיים הראשונים היא התלוננה שהוא בוכה הרבה, ובעלי הגיע מוקדם לקחת אותו. ביום השלישי היא התקשרה ואמרה שהוא לא נושם ושהיא לא יודעת מה קרה. כשהגענו כבר לקחו אותו לבית החולים".
3 צפייה בגלריה
אהרון אזולאי
אהרון אזולאי
אהרון אזולאי
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
גזר דין למטפלת החשודה בהתעללות בפעוט אהרון אזולאי
גזר דין למטפלת החשודה בהתעללות בפעוט אהרון אזולאי
רפאל ורבקה בבית המשפט, היום
(צילום: אלכס גמבורג)
לפי כתב האישום המקורי, רבינוביץ' נמנעה מהזעקת עזרה ובחרה להתקשר לבעלה. רק עם הגעתו התקשרו השניים למד"א, שפינו את אהרון לבית החולים הדסה ואושפז שם במשך עשרה ימים במחלקה לטיפול נמרץ. התינוק הועבר בהמשך לבית החולים אלי"ן כשהוא סובל מנכות קשה ואיבד את הראיה. "כשאהרון התעורר הוא לא היה אותו ילד" אמרה רבקה בכאב. "מאז אנחנו בטיפולים איתו, עם התקדמות מאד איטית".
לאחר מספר חודשים עבר אזולאי בדיקת MRI שהצביעה על דימום פנימי במוח, ונזקק לניתוח נוסף לניקוז הדם. עם זאת, בעקבות אותו אירוע התקשו המומחים הרפואיים לקבוע חד משמעית שהנזק המוחי שנגרם לאהרון קרה אך ורק בשל הטלטול שהוא עבר, ולאור הקשיים הראייתיים בתיק הושג הסדר טיעון במסגרתו רבינוביץ הודתה בטלטול, אך לא תישלח למאסר.
עו"ד שמרית וולף מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "נאלצנו להתנהל במציאות מורכבת. במקרים של 'טלטול' תינוק, קשה מאוד לזהות ולפענח את מנגנון הפגיעה ולבודד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו. הפרקליטות עשתה מאמצים רבים להגיע לחקר האמת, הנחתה את המשטרה למצות את החקירה וכן פנתה לקבלת חוות דעת ממומחה נוסף שבחן את האפשרות לייחס את מכלול הנזק למטפלת עצמה. מטעמי צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל לפרט מעבר לכך ולהסביר את מלוא השיקולים שהביאו להסדר הטיעון. אולם הדברים הוסברו למשפחה, שלוותה ע"י הפרקליטות לאורך כל הדרך, ועמדתם באשר להסדר נלקחה אף היא בחשבון. הפרקליטות תמשיך ותפעל על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים רכים בשנים, כפי שפעלה במקרה זה".