דוכן שווארמה במוסקבה שנקרא על שמו של יוזף סטאלין נסגר יום בלבד אחרי הפתיחה, בעקבות הזעם על השימוש בשמו של שליט ברית המועצות לשעבר.
2 צפייה בגלריה
מוסקבה סגרה את ה שווארמה על שם סטאלין דונר רוסיה
מוסקבה סגרה את ה שווארמה על שם סטאלין דונר רוסיה
"סטאלין דונר" במוסקבה
דמותו של השליט הקומוניסטי התנוססה בכניסה לדוכן "סטאלין דונר". בתוך הדוכן מוכר לבוש מדים סובייטים הגיש ללקוחות מנות שקרויות על שמם של מנהיגי ברית המעוצות לשעבר.
"פתחנו שלשום ושירתנו בערך 200 לקוחות", אמר אתמול הבעלים, סטניסלב וולטמן. "אין שום עילה חוקית לסגירת העסק", הוסיף. וולטמן אמר שהמשטרה הכריחה אותו להסיר את השלט של סטאלין, ושהרשויות המקומיות הפעילו עליו "לחץ כביר" לסגור את הדוכן.
הבחירה בשמו של סטאלין הסעירה את הרשתות החברתיות ברוסיה, וחלק מהגולשים אמרו שמדובר במהלך יחצ"ני פוגעני. "ציפיתי לקצת 'באזז' ברשתות החברתיות", אמר וולטמן. "לא חשבתי שכל תחנות הטלוויזיה, כל הכתבים וכל הבלוגרים ינהרו לכאן ויעמדו בתור כאילו שזה הקבר של לנין".
שלטונו של סטאלין היה אכזרי והתאפיין בדיכוי, רעב ושליחת המונים למחנות עבודה. קרוב ל-700,000 איש הוצאו להורג בתקופת הטיהורים הגדולים בין 1936 ל-1938. עם זאת, רבים במדינות שבעבר הרכיבו את הגוש הסובייטי מעדיפים לזכור את סטאלין כמנהיג שהביס את גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, והבטיח את המשך קיומה של ברית המועצות.