ההסכם שהושג בין ישראל לסודן על נרמול היחסים ביניהן נמצא בסכנת הקפאה. כך דווח היום בעיתון ניו יורק טיימס.
בסוף אוקטובר הודיעו ארה"ב, ישראל וסודן באופן רשמי על נרמול היחסים בין חרטום לירושלים - בצעד שסיים עשרות שנים של עוינות. בהודעה משותפת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגי סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן ועבדאללה חמדוק דנו ב"תהליך ההיסטורי שעוברת סודן לדמוקרטיה", ובקידום השלום באזור. סודן הייתה המדינה הערבית השלישית שסיכמה לאחרונה עם ישראל, בתיווך ארה"ב, על נרמול היחסים. השתיים האחרות הן איחוד האמירויות ובחריין.
1 צפייה בגלריה
טראמפ בחדר הסגלגל
טראמפ בחדר הסגלגל
טראמפ בבית הלבן. סודן דורשת להוציא אותה מנותנות החסות לטרור
(צילום: AFP)
בדיווח של "ניו יורק טיימס" נכתב שסודן הסכימה לנרמל את היחסים עם ישראל – בתנאי שמחלקת המדינה האמריקנית תסיר אותה מרשימת המדינות שמעניקות חסות לטרור. היא דורשת מהקונגרס האמריקני לאשר את הצעד עד סוף החודש, כדי להגן עליה מתביעות שקשורות לטרור. לפי "ניו יורק טיימס" הדרישה הסודנית נתקלת בקשיים בקונגרס, בגלל התנגדות מחוקקים דמוקרטים. העיתון הוסיף שגורמים אמריקנים מנהלים עם הנציגים הסודנים שיחות בנושא.
מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שוחח אתמול עם עבד אל-פתאח אל-בורהאן. הבכיר הסודני אמר לו שארצו לא תתקדם לשלב הבא בהסכם עם ישראל עד שהקונגרס יסיר אותה מרשימת המדינות שנותנות חסות לטרור. פומפאו הבטיח לו שהצעד יאושר בשבועות הקרובים.