נהג אוטובוס בחברת קווים החליט להעביר את הזמן בעבודה על הכביש תוך כדי שידור חי ברשתות החברתיות. מתיעוד שהגיע לעמותת אור ירוק נראה הנהג משוחח עם הגולשים ועונה על השאלות ששלחו לו. כשנשאל על-ידי אחד הגולשים אם יש לו נוסעים ברגע זה השיב הנהג בחיוב, אך מההודעות הבאות שקיבל, שהתריעו מפני הסכנה שהוא מעמיד את נוסעיו בזמן שהוא מתרכז בטלפון, הוא התעלם והמשיך לברך את הגולשים הנוספים שהצטרפו לשידור. תיעוד הנסיעה המסוכנת - בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס משדר בלייב לרשתות חברתיות בזמן נהיגה
נהג אוטובוס משדר בלייב לרשתות חברתיות בזמן נהיגה
מתוך השידור החי שהעביר נהג האוטובוס בנסיעה
(צילום: עמותת אור ירוק)
2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס משדר בלייב לרשתות חברתיות בזמן נהיגה
נהג אוטובוס משדר בלייב לרשתות חברתיות בזמן נהיגה
מתוך התיעוד
(צילום: עמותת אור ירוק)
בחברת קווים הודיעו שפתחו בבדיקה בעקבות התיעוד, ואמרו כי החברה רואה בחומרה את התנהגות הנהג שמסכנת אותו ואת הנוסעים באוטובוס. יצוין כי שיעור התאונות הקטלניות במעורבות כלי רכב כבד כמו אוטובוס או משאית גבוה פי 4 ממכוניות פרטיות, וכי על נהגיהם מוטלת אחריות כבדה בכבישים. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בהשוואה למדינות אירופה ישראל ממוקמת במקום האחרון והגרוע מבין 20 מדינות שנבחנו במספר ההרוגים בתאונות במעורבות אוטובוסים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בעקבות התיעוד כי "כאשר נהג עושה שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה העיניים שלו לא על הכביש ודעתו מוסחת לדברים אחרים מלבד הנהיגה. הוא מסכן את כל הנוסעים באוטובוס וגם את שאר משתמשי הדרך האחרים. האחריות של הנהג חייבת להיות למען בטיחות הנוסעים, זו העבודה שלו. מצופה מנהגים מקצועיים להיות טובים ומקצועיים, להתרכז רק בנהיגה ולמנוע מכל מיני הסחות דעת להגביר ולהגדיל את הסיכון לתאונת דרכים".
קיטה הוסיף כי "חברות האוטובוסים לא צריכות להמתין לחוק שיחייב אותן להתקין מערכות בטיחות שימנעו מהנהגים לעשות שימוש בטלפון בזמן נהיגה, אלא לקחת את האחריות ולהתקין בעצמן מערכות כאלו למען בטיחות הנוסעים. לאוטובוסים יש פוטנציאל לתאונות דרכים עם נפגעים רבים בגלל ריבוי שעות העבודה של הנהגים, גודל ומשקל האוטובוס ולכן חייבים להטמיע בקרב הנהגים את ההבנה שכל טעות הכי קטנה שלהם עלולה לעלות בחיי אדם".
חברת קווים מסרה בתגובה: "החברה רואה בחומרה שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה וצפויה לקלוט מערכת בטיחות שתמנע שימוש זה. הנהג יזומן לשיחת בירור והמשך העסקתו בחברה תישקל בהתאם להוראות הדין".