שורת מעצרים של בכירים באילת: היחידה הכלכלית של המשטרה פשטה הבוקר (יום ג') על עיריית אילת ועל חברה עירונית הקשורה אליה, בחשד לעבירות על טוהר המידות. שמונה בני אדם נעצרו, בהם סמנכ"ל בנק מרכנתיל, שני בכירים בעירייה ושני קבלנים גדולים באילת. בנוסף עוכבו לחקירה שמונה בני אדם נוספים. פרט לפשיטה באילת, בוצעו גם חיפושים במשרדי בנק מרכנתיל.
ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הצטברו זה תקופה ראיות לכאורה אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, ובעקבות זאת פתחו יאל"כ ופקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים בחקירה הגלויה.
3 צפייה בגלריה
עיריית אילת
עיריית אילת
עיריית אילת
(צילום: שי בלן)
3 צפייה בגלריה
משטרה בפשיטה על עיריית אילת
משטרה בפשיטה על עיריית אילת
עיריית אילת, הבוקר
(צילום: שי בלן)
3 צפייה בגלריה
עיריית אילת
עיריית אילת
(צילום: שי בלן)
בשעות הבוקר נעצרו שמונה חשודים ועוכבו לחקירה באזהרה שמונה מעורבים. העצורים חשודים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
בין העצורים עובדי ציבור בכירים מאוד ברשות המקומית. כמו כן שני קבלנים גדולים בעיר אילת נעצרו אף הם בחשד לעבירות של שוחד. בנוסף לכל אלו סמנכ"ל באחד מהבנקים בישראל המתגורר במרכז הארץ נעצר אף הוא. החשד של המשטרה הוא שאותם בכירים ברשות המקומית היטו מכרזים לטובת אותם קבלנים ובעלי עסקים, תמורת כספי שוחד וטובות הנאה.
מעיריית אילת נמסר כי פרטי החקירה אינם ידועים להם. ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי אמר: "אין לנו בשלב זה פרטים הקשורים לחקירה. אני בטוח שהמשטרה תסיים את הבדיקות ותגיע במהרה לחקר האמת".
מאיר אוחיון השתתף בהכנת הכתבה