2 צפייה בגלריה
המטוס
המטוס
הפגיעה במטוס "אייר סיישל"
(צילום: עידו וכטל)
מטוס חברת התעופה "אייר סיישל", שנחת אמש (ו') בנתב"ג, נפגע מציפור במהלך ההמראה מנמל התעופה באי מאהה בסיישל. למרות הפגיעה, החליט קברניט האיירבוס A320 להמשיך בטיסה כמתוכנן, מאחר שלא הבחין בנזק או בסכנה כלשהי למטוס.
רק לאחר הנחיתה הבחין צוות הקרקע בנתב"ג כי הפגיעה בציפור גרמה לנזק באפו של המטוס, והוא התעקם. כדי לא לסכן את הנוסעים הוחלט לקרקע את המטוס לבדיקות ולהחלפת החלק. הטיסה מנתב"ג לסיישל, שהייתה אמורה להתקיים אתמול - כשעתיים לאחר הנחיתה - נדחתה ביותר מ-24 שעות. המטוס אמור להמריא הלילה לקראת חצות.
2 צפייה בגלריה
סירה באיי סיישל
סירה באיי סיישל
דרמה אווירית בחזרה מסיישל
(צילום: Shutterstock)
אחד הנוסעים במטוס סיפר ל-ynet כי זמן קצר לאחר ההמראה הוא חש מעין טלטול - אולם לרגע לא חשב שמדובר היה בפגיעת ציפור. "חשבתי שזאת הייתה מערבולת אוויר או משהו כזה", סיפר הנוסע שטס עם משפחתו בשבוע שעבר לסיישל שבאוקיינוס ההודי. "זה קרה זמן קצר אחרי ההמראה, כאשר הנוסעים עוד ישבו בכיסאות. המטוס המשיך כרגיל ולי ולנוסעים לא היה מושג שהוא נפגע מציפור".
מחברת התעופה אייר סיישל נמסר כי "כל הנוסעים יהיו רשאים לערוך שינוי בטיסה חזרה מסיישל ללא קנס והזמנות חדשות יהיו תלויות בזמינות". במשרד הבריאות בסיישל עדכנו את חברת התעופה כי בגלל הדחייה הלא מתוכננת לא יידרשו הנוסעים לערוך בדיקות קורונה CPR מחדש וכי הבדיקות שבידיהם תקפות אם יעלו על הטיסה הלילה.
זאת, למרות שחלק מהנוסעים ביצעו את הבדיקה לפני יותר מ-72 שעות. "אייר סיישל מצטערת על אי הנוחות לנוסעים, בטיחות הנוסעים נותרה בראש סדר העדיפויות", נמסר בהודעת החברה.